5852
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

افزایش 15 درصدی شهریه پایه مهدهای کودک اصفهان

مرضیه فرشاد معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان از افزایش 15 درصدی شهریه پایه مهدهای کودک در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش کودک پرس مرضیه فرشاد با اشاره به اینکه تعیین میزان افزایش شهریه‌ها توسط کمیته تخصصی تعیین شهریه‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این کمیته متشکل از دفتر کودکان حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دفتر حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نماینده کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک‌ خصوصی به نوعی اتحادیه مهدهای کودک تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهریه مهدهای کودک توسط نظرات این کمیته تخصصی شکل می‌گیرد، افزود: همچنین بر اساس نرخ تورم، دستمزدها، بیمه، اجاره بها و تمام موارد مرتبط با مهدهای کودک شهریه تعیین می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه اضافه شدن درصدی به شهریه مهدهای کودک از طریق پیشنهادات استان‌ها به تهران صورت می‌گیرد، گفت: سازمان با مذاکره با کمیته تخصصی تعیین شهریه، اضافه شدن میزان پیشنهادی شهریه را تأیید یا رد می‌کند و در صورت تأیید به استان ها ابلاغ و سپس به مهدهای کودک اعلام می‌شود.

فرشاد با بیان اینکه در سال جاری افزایش 15 درصدی شهریه مهدهای کودک به تصویب رسیده است، اضافه کرد: البته این شهریه به عنوان شهریه پایه است و معمولا برای مهدهای کودک تازه تأسیس که هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته و درجه بندی در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص استانداردسازی مهدهای کودک، گفت: مهدهای کودک بر اساس فضای آموزشی، ایمنی بهداشت، نیروی انسانی، تجهیزات و آموزش درجه بندی می‌شوند بر اساس نمره‌ای که دریافت می‌کند ستاره دار می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص آگاهی والدین از وضعیت ستاره دار بودن مهدهای کودک گفت: درجه بندی مهدهای کودک در نامه‌ای به این موسسات ابلاغ می‌شود و این ابلاغیه حتما باید در معرض دید والدین نصب شده باشد.

فرشاد با اشاره به اینکه شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد و سه ستاره 30 درصد می‌تواند نسبت به شهریه پایه افزایش یابد، ادامه داد: در شبکه‌های مهدهای کودک جدول شهریه‌ها اعلام شده و خانواده ها می توانند در صورت مشاهده تخلف، با اطلاع رسانی به اداره کل بهزیستی، به اجرای صحیح این بخشنامه کمک کنند.

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار