583
۱۷ مرداد ۱۳۹۵

دوره‌های آموزشی متنوع قرآنی و هنری ویژه بانوان و کودکان

مدیر مؤسسه دارالمهدی یوسف‌الزهرا(س) خراسان رضوی: در این مؤسسه دوره‌های آموزشی متنوع قرآنی و هنری ویژه بانوان و کودکان در طول سال به ویژه ایام تابستان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس، فاطمه غفرانی، مدیر مؤسسه و هیئت دارالمهدی یوسف الزهرا(س)، در خصوص شکل‌گیری این مؤسسه اظهار کرد: حدود سال 1378 شمسی هیئت دارالمهدی یوسف الزهرا(س) زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.
وی ادامه داد: این هیئت یکشنبه‌های هر هفته جلسه برگزار می‌کرد که کودکان نیز در این جلسات حضور می‌یافتند و از برنامه‌های آن استفاده می‌کردند، لذا در همین راستا و به منظور سهولت و ایجاد فضایی امن برای کودکان، سال 1385 از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز مؤسسه دارالمهدی یوسف‌الزهرا(س) را دریافت کردیم.

57209640730

غفرانی در مورد فعالیت‌های این مؤسسه نیز ابراز کرد: دوره‌های تصحیح خوانی، تجوید و حفظ جزء 30 قرآن کریم در این مؤسسه صورت می‌گیرد.
مدیر مؤسسه و هیئت دارالمهدی یوسف الزهرا(س) اضافه کرد: مؤسسه دارالمهدی یوسف الزهرا(س) برای جذب بیشتر بانوان در این دوره‌ها علاوه بر تشکیل کلاس‌های آموزشی، کلاس هنری را نیز با رویکرد قرآنی برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه این دوره‌ها در 10 جلسه برگزار می‌شود، ادامه داد: هر یک از دوره‌ها به صورت سه روز در هفته تشکیل می‌شود که دو روز از آن به مباحث آموزش قرآن اختصاص دارد و در جلسه سوم آن نیز آموزش هنرهایی مانند خوشنویسی و تابلو فرش با رویکرد قرآنی انجام شده تا بانوان آیات قرآن را در تصویر هنر خود قاب کنند.

74874863038

غفرانی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تربیتی در این مؤسسه، عنوان کرد: پیشگیری از انحرافات اخلاقی از جمله موضوعات کلاس‌های تربیتی در این مؤسسه به شمار می‌رود که بر مبنای قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که در حال حاضر نیز برای تابستان چنین برنامه‌های را طراحی کرده‌ایم.
وی ابراز کرد: در هیئت دارالمهدی یوسف الزهرا(س) تلاوت قرآن، بیان احکام، تفسیر و تدبر در قرآن انجام می‌شود، همچنین مسابقات قرآنی و اردوهای تفریحی از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این هیئت به شمار می‌رود.
مدیر مؤسسه دارالمهدی یوسف‌الزهرا(س) تمام هدف خود را از شکل‌گیری و راه‌اندازی این مؤسسه، عملی کردن قرآن در زندگی برشمرد و افزود: یک هزینه حداقلی نیز برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است که به شرکت‌کنندگان در دوره‌های این مؤسسه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مدرک پایان دوره اعطاء می‌شود.

غفرانی گفت: این مؤسسه ویژه بانوان و کودکان است و برای آقایان نیز در مناطق محروم به صورت جهادی جلسات قرآن برگزار می‌کند که علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های یاد شده می‌توانند با شماره 05132210231 تماس گرفته و یا به مؤسسه به آدرس چهار‌راه شهدا، بهجت 3، انتهای کوچه، پلاک 36 مراجعه کنند.

 

منبع:   خبرگزاری قرآن

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار