5734
۲۸ شهریور ۱۳۹۵

مدارس استان آذربایجان غربی پذیرای 850 هزار دانش‌آموز درسال تحصلیی جدید

فریدون سید‌مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال شاهد تحصیل 580 هزار دانش‌آموز در مدارس آذربایجان غربی خواهیم بود.

به گزارش کودک پرس  فریدون سید‌مصطفوی با اشاره به دانش‌آموزان دو زبانه در آذربایجان غربی، اظهار داشت: 420 کلاس درس قبل از آغاز تحصیلی برای دانش آموزان دو زبانه تشکیل شده بود که این دانش آموزان کرد زبان یا ترک زبان بوده‌اند و آشنایی با زبان فارسی نداشته‌اند.

وی با اشاره به 8 هزار و 200 دانش آموز اول ابتدایی دو زبانه برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: برای دانش‌آموزان قبل از سال تحصیلی دوره‌های آموزشی زبان فارسی را برگزار کردیم تا در دوران تحصیلی مشکلی از این بابت هم برای معلمین و دانش‌آموزان به وجود نیاید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اذعان داشت: مشکلی که در بین  بعضی از خانواده‌ها به وجود آمده استفاده از ماهواره است که موجب شده کودک به جا یادگیری زبان خود، زبان دیگری را یاد بگیرد که این دوزبانه شدن در هنگام  ورود به مدرسه خود را نشان می‌دهد.

 این مسؤول با بیان اینکه خانواده‌هایی که از ماهواره استفاده می‌کنند در هنگام ورود کودک خود به مدرسه دچار چالش و  مشکل می‌شوند، افزود: این دوزبانه بودن دانش آموزان موجب این شده که معلمین با مشکل مواجه شوند و همچنین دانش‌آموزان دو زبانه در کلاس درس با افت تحصیلی مواجه می‌شوند.

سید مصطفوی با بیان اینکه موضوعی که بعضی از خانواده‌ها با آن درگیر هستند ثبت نام در مدارس نمونه مردمی، شاهد و تیز‌هوشان است، یاد‌آور شد: بین مدارس دولتی و نمونه مرمی به لحاظ کیفیت آموزشی و معلمین هیچ فرقی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی در مقطع متوسطه دوم پایه دهم برای نخستین سال استقرار یافته است، اظهار داشت: در این راستا 25 عنوان کتاب برای شاخه نظری و 85 عنوان کتاب در شاخه فنی و حرفه‌ای تالیف شده که 4 هزار و 800 معلم در دوره‌های آموزشی در رابطه با این کتاب‌ها آموزش دیده‌اند تا روند آموزش کلاس‌ها در این مقطع به بهترین شکل انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تغییراتی که در کتاب‌های درسی پایه ششم به وجود آمده است، تصریح کرد: 2 هزار و 100 آموزگار در این راستا آموزش دیده‌اند تا دانش‌آموزان در کلاس درس دچار مشکل و آسیب نشوند.

این مسؤول اذعان داشت: اصل کیفیت در حوزه تربیتی بر نماز است در کلاس درس هر چقدر معلم زحمت بکشد تا زمانیکه دانش‌آموز اهل نماز و روزه نباشد نمره خوبی نخواهیم گرفت در این رابطه معلمین و مدیران مدارس تا در صف اول نماز نباشند انتظار این را نداشته باشیم که دانش‌آموز در نماز جماعت حضور پیدا کند بنابراین مدیران باید به حضور در نماز جماعت در مدارس توجه داشته باشند.

سید‌مصطفوی با اشاره به عدالت آموزشی، اعلام کرد: سال گذشته 470 کلاس درس زیر 10 دانش‌آموز را تشکیل دادیم و نگذاشتیم دانش‌آموزی از معلم بی‌بهره باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کم دانش‌آموزان در یک مدرسه موجب این نمی‌شود که دانش‌آموزی از معلم بی‌بهره باشد، خاطرنشان کرد: امسال در دورترین روستاهای مرزی حتی برای یک دانش‌آموز یک معلم را در نظر گرفته‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: اولیاء نباید با خیال راحت در ابتدای سال تحصیلی کودکان خود را به مدرسه بفرستند و در خردادماه برای اعلام نتیجه بیایند باید هر لحظه رفتارهای کودکان خود را مورد توجه قرار دهند و به حد کافی به آموزش و تعلیم دانش‌آموزان با همکاری آموزگاران وقت بگذارند.

این مسؤول یادآور شد: 3 هزار و 126 خودرو برای سرویس مدارس  قرارداد بسته شده که تا آخر این ماه به 3هزار خودرو هم می‌رسد این قراردادها از سوی شهرداری، اداره صنعت و معدن و آموزش و پرورش بسته شده و اولیاء هم این را مدنظر داشته باشند که به هر کسی و به هر خودرو اعتماد نکنند.

سیدمصطفوی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امسال 580 هزار دانش‌آموز با آغاز سال تحصیلی در کلاس‌های درس برای تعلیم و تربیت حضور خواهند یافت.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار