5730
۲۸ شهریور ۱۳۹۵

شبیه‌سازی عملیات دفاع از حرم اهل بیت(ع) درشیراز

اسماعیل محبی‌پور،فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این ناحیه از سپاه از برگزاری نمایشگاه «بهشت خاكی» در این ایام خبر داد.

به گزارش کودک پرس  اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این ایام كه به‌همت سپاه ثارالله(ع) شیراز برگزار می‌شود، پرداخت.
وی از برپایی دو نمایشگاه بزرگ در هفته دفاع مقدس در شیراز خبر داد و افزود: نمایشگاه «بهشت خاكی» با شبیه‌سازی عملیات دفاع از حرم اهل بیت(ع) توسط کودکان و همچنین نمایشگاه شبیه‌سازی عملیات قدس 3 از 31 شهریورماه به‌مدت یك هفته در شیراز برپا می‌شوند.
محبی‌پور با بیان اینکه امروز نیازمند تبین و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس هستیم و فاصله گرفتن از آموزه‌های دفاع مقدس نباید در نسل جوان و جامعه رسوخ پیدا کند، گفت: دفاع مقدس شاخصی در برابر دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است و نباید به قول وعده پوشالی دشمنان دل بست.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با تصریح اینكه  300برنامه ورزشی، اجتماعی و فرهنگی از سوی سپاه ناحیه ثارالله(ع) توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات، محلات و دانش‌آموزی اجرا می‌شود، گفت:‌ برپایی نمایشگاه عملیات قدس قدس 3 و شبیه‌سازی این عملیات و برپایی غرفه‌های فرهنگی در فضای 5 هزار متر مربع جنب کارخانه سیمان از جمله این برنامه‌هاست که در این نمایشگاه با ایجاد فضای نظامی، ادوات و جنگ افزارها به نمایش گذاشته می‌شوند تا گوشه‌ای از صحنه‌های دفاع مقدس تداعی شود.
وی با اشاره به اینکه  نمایشگاه بهشت خاكی امسال در ضلع جنوبی باغ جنت برپا خواهد شد، گفت: در بخشی از این نمایشگاه که با نام «حریم آسمانی» مزین شده است، کودکان هرشب به شبیه‌‌سازی سناریو دفاع از حرم اهل بیت(ع) می‌پردازند.
محبی‌پور با بیان اینكه این  برنامه هر شب ایام هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه کودکان در قالب یک عملیات دفاع از حرم اهل بیت(ع) سوریه با نحوه نبرد در دفاع حرم اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند و در این برنامه به مدت یک هفته 1800 نفر از کودکان این برنامه را اجرا خواهند كرد.
وی، برپایی 5غرفه غدیر تا مهدویت و غرفه‌های از کودکان و دفاع مقدس و عرضه محصولات  فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و همچنین  روایتگری راویان دوران دفاع مقدس را از دیگر بخش‌های نمایشگاه بهشت خاکی برشمرد.

 

 

منبع:     خبرگزاری قرآن

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار