5668
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

طرح “یک ساعت با محیط بان” در مدارس گلبهاربرگزار می شود

رئیس حفاظت محیط زیست چناران از امضاء تفاهم نامه اجرای طرح "یک ساعت با محیط بان" با آموزش و پرورش گلبهار خبر داد.

به گزارش کودک پرس  هادی موسی پوررئیس حفاظت محیط زیست چناران گفت: با پیشنهاد طرح “یک ساعت با محیط بانان در مدرسه” و لزوم آموزش های محیط زیست برای کودکان به منظور ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و تسری آن به اعضاء خانواده، تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش گلبهار منعقد شد.

وی ادامه داد: هدف کلی از امضاء این تفاهم نامه که در جلسه شورای آموزش و پرورش گلبهار با حضور نماینده امام جمعه و بخشدار گلبهار و معاونت فرمانداری چناران به امضاء رسید ،ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان است.

موسی پور افزود: زمان اجرای این طرح در نیمه اول سال تحصیلی 96-1395 بوده و بر اساس برنامه زمان بندی پیشنهادی اداره آموزش و پرورش گلبهار کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست چناران در مدارس روستاهای حاشیه مناطق و سایر مدارس پیشنهادی حاضر و کارگاه های آموزشی-زیست محیطی برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه موضوعاتی از قبیل تشریح وظایف و مسئولیت های محیط بانان ، شرح فعالیت ها، خاطرات و تجارب محیط بانان، رویارویی با حیات وحش، مناطق تحت مدیریت سازمان سرفصل مباحث مطروحه خواهد بود گفت: جامعه هدف این طرح دانش آموزان ، دبیران، معلمان و کارکنان مدارس ، والدین و خانواده ها هستند.

وی گفت: استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، دوهدف را محقق می کند.

موسی پور ادامه داد: نخستین هدف آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در کمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه که مدیران، مسوولان، برنامه ریزان و یا شهروندان عادی خواهند بود و دوم اینکه با توجه به تاثیر پذیری والدین از فرزندان خود، انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار