5660
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده،اندیشه هنرمندان و نویسندگان است

مشکات برین پروانه ارزانش مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش مهم نویسندگان در انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده تشریح کرد: اندیشه هنرمندان به ویژه نویسندگان، حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده است و هنرمندان ارزش‌ها، اندیشه‌ها، اخلاقیات و ... را انتقال می‌دهند

به گزارش کودک پرس  مشکات برین پروانه ارزانش مشاور مدیرکل آموزش و پرورش در همایش ادبی «دو پنجره» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد:  به جای اینکه در تعلیم و تربیت از مبانی معرفتی، داستان‌های آموزنده و ادبیات کودک استفاده شود تنها از مباحث خشک آموزشی استفاده می‌شود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش اثرگذار مربیان و والدین در امر آموزش و بهره‌مندی از گنجینه‌های ادبی کشور عنوان کرد: در گذشته کودک با قصه‌گویی و بدون اینکه تحت آموزش خاصی قرار گیرد در دل خانواده با اخلاقیات و ارزش‌ها آشنا می‌شد.

وی تصریح کرد: با گذشت زمان از داستان‌گویی و داستان‌نویسی فاصله گرفته‌ایم و این موضوع از خانواده‌ها حذف شد و امروزه فضاهای مجازی و رسانه‌ها جای آن را گرفته  و در امر آموزش نیز از ادبیات استفاده نمی‌شود که جای افسوس فراوانی دارد.

ارزانش با اشاره به نقش مهم نویسندگان در انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده تشریح کرد: اندیشه هنرمندان به ویژه نویسندگان، حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده است و هنرمندان ارزش‌ها، اندیشه‌ها، اخلاقیات و … را انتقال می‌دهند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: جوانان به ویژه دانشجویان تکیه ادبی در اندیشه ندارند و ضروری است برای جوانان تکیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی برای اندیشه، اخلاق، ارزش‌ها و .. ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی والدین در امر تربیت و آموزش کودکان افزود: آموزش از سوی والدین جدای از درگیر کردن ذهن کودک با نمره و معدل و آمیخته کردن آموزه‌های مربیان با ادبیات کودک اثر فراوانی در قدرت تفکر، خلاقیت و ابتکار کودک و نوجوان دارد که این امر در آینده جامعه نقش اثرگذاری خواهد داشت.

ارزانش اظهار داشت: امید است با ایجاد پیوند بین گذشته و امروز بتوانیم گامی مؤثر در راستای تقویت تفکر و اندیشه به ویژه تفکر نسل آینده جامعه داشته باشیم .

 

 

 

 

منبع:   دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار