5594
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

آغاز به کاردومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیماردرمهرماه

اول مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس،دومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار،در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران همزمان با۳۰ شهر دنیا آغاز به کارخواهد کرد

به گزارش کودک پرس  دکتر نیما رضایی رییس دومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار با اعلام این خبر، گفت: گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی Semmelweis مجارستان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بیش از 60 نهاد و سازمان دولتی، غیردولتی و انجمن های خیریه داخلی و خارجی با هدف ارتقای روحیه کودکان بیمار از طریق پیوند هنر و سلامت طی فراخوانی از تمامی کودکانی که سابقه بیماری و بستری شدن در بیمارستان داشته اند، خواست با ارسال نقاشی به دبیرخانه این جشنواره، خاطرات و تجربیات دوره درمان خود را ارایه نمایند.
وی افزود: پس از اعلام فراخوان و طی مدت 3 ماه بیش از 1300 اثر از 24 کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و کودکانی از سراسر جهان با استقبالی بی نظیر، ذهنیات و باورهای خود از دوره بیماری، امیدها و دردهای درمان و رابطه بیماران با کادر درمانی و محیط بیمارستانی را در قالب نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارایه کردند.
رضایی گفت : از بین آثار دریافتی 200 اثر مورد پذیرش داوران داخلی و خارجی جشنواره قرار گرفت که از 1 تا 16 مهرماه به مناسبت بازگشایی مدارس و هفته جهانی کودک، در تهران و سی شهر دنیا و پایتخت مجارستان به نمایش عموم درخواهد آمد.
رئیس گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد :از بین نامزدهای اصلی جشنواره آثاری از کشورهای  ایران، هنگ کنگ، آلمان، ترکیه، یونان، هندوستان، استرالیا، مجارستان، بلاروس، تونس، بلغارستان، رومانی، آذربایجان و برزیل حضور دارند که در نهایت از 12 اثر برگزیده در 4 گروه سنی، ۹ مهرماه با اهدای هدیه و تندیس جشنواره در بوداپست تقدیر می شود.
نخستین جشنواره نقاشی کودکان بیمار سال 1394 توسط گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی ایران برگزار شد وکودکان 26 کشور جهان با ارسال نزدیک به 1000 اثر در آن شرکت کردند. مراسم اختتامیه دوره نخست با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مسوولان حوزه سلامت و برخی سفیران مقیم در ایران  16 مهرماه 1394 همزمان با روز جهانی کودک، برگزار شد.

 

 

 

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار