5584
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

بینایی سنجی بیش از 1100 کودک اردکانی

امیرولی عضدزاده رئیس بهزیستی اردکان از اجرای طرح سنجش بینایی برای کودکان سه تا 6 سال اردکان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 104 کودک اردکانی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس   امیرولی عضدزاده در نشست ارزیابی و تحلیل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با اشاره به اینکه یک‌هزار و 104 کودک سه تا 6 سال در اردکان با دستگاه بینایی‌سنج معاینه شدند، اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با عنوان «آمبلیوپی» به منظور شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم اجرا می‌شود.

عضدزاده، اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و احتمال بیشتر حوادث و معلولیت را از عوارض ناشی از تنبلی چشم در کودکان برشمرد.

رئیس بهزیستی اردکان عنوان کرد: والدین اردکانی می‌توانند برای معاینه چشم کودکان سه تا 6 سال خود روزهای یک‌شنبه و دوشنبه تا پایان شهریورماه  با مراجعه به پایگاه‌ ثابت غربالگری تنبلی چشم مرکز سلامت شماره 4 (اردشیری) در شهرستان‌، ضمن معاینه از نابینایی و کم‌بینایی کودکان پیشگیری کنند.

عضدزاده ضمن قدردانی از مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم (موسسه باران کویر) در شهرستان اردکان اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان ابزار تاثیرگذار در پوشش بیشتر این طرح  یار و کمک‌رسان بهزیستی خواهند بود و امیدواریم با این همکاری و تعامل بتوانیم کودکان را از مشکل نابینایی نجات دهیم.

images-3

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار