5569
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

تصویرگری دو عنوان کتاب کودک در چهارمحال و بختیاری

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری گفت: تصویرگری دو عنوان کتاب کودک در این استان اجرا شد.

به گزارش کودک پرس  فرزاد رحیمی گفت:دو عنوان کتاب کودک توسط نوشین فرهادی مسؤول مرکز فرهنگی و هنری شهر جونقان در چهارمحال و بختیاری تصویرگری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این دو عنوان کتاب به نام‌های «بوی سیب استجابت» از شعله ایل‌بیگی‌پور و «هدیه» از امیررضا نظری بوده، همچنین تصویرگری طرح جلد مجموعه شعر رضوی شاعران شرکت‌کننده در جشنواره ملی تولید کتاب توسط فرهادی انجام شد.

وی تصریح کرد: تکنیک تصویرگری مجموعه بوی سیب استجابت با استفاده از المان‌های فانتزی و تخیل‌گرایانه‌ای که متناسب با فضای ایجاد شده در ذهن مخاطب یا تصویرگر نقش می‌بندد انجام  و با بهره‌گیری از تکنیک نقاشی شنی در این تصویرگری فضای شاعرانه در تصاویر بیش از پیش نمایان ‌شده است.

رحیمی گفت: در تصاویر این کتاب با توجه به محتوای آن از موضوع امام رضا(ع) استفاده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: کتاب هدیه که داستان کوتاهی از زندگی و فولکلور مردم منطقه چهارمحال و بختیاری پیرامون اعتقادات دینی و مذهبی با رویکرد زیارت و استجابت دعا است.

وی ادامه داد: تصاویر با تکنیک گواش و اکرلیک اجرا شده که نوع تکنیک اجرای آن تقریباً به روش اسکراچ‌برد و استفاده از رنگ‌های تخت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: استفاده از المان‌های بومی محلی، فرهنگ بومی رنگرزی خامه‌های قالی‌بافی و بافت قالی که سمت و سوی داستان چنین فضایی را ایجاد می‌کرد، کلیت تصاویر این کتاب بوده است.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار