5538
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

داوری نهایی نمایش‌های عروسکی کانون پرورشی کودکان آغاز شد

دبیر هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی با اعلام خبر آغاز داوری مرحله کشوری آثار ارسال شده و برگزاری جشنواره در تمامی استان‌ها گفت: امسال ۴۵۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۰ گروه در مرحله‌ انتخاب هستند و در نهایت ۱۱ نمایش به مرحله‌ نهایی راه پیدا می‌کنند.

به گزارش کودک پرس  حسین علیجانی  با بیان این‌که جشنواره در ۲ مرحله داوری می‌شود، اضافه کرد: زهرا صبری، فرزاد زینی‌نژاد و آرش شریف‌زاده به عنوان اعضای بخش هیأت انتخاب آثار معرفی شدند و در مرحله کشوری نیز حمید جبلی، حسن دادشکر، زهرا صبری داوری نهایی را برعهده خواهند گرفت.

به گفته‌ دبیر هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی، هیأت داوران استانی نیز متشکل از کارشناسان هنرهای نمایشی در استان‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران کانونی و غیر کانونی آثار این جشنواره را داوری و به دبیرخانه‌ مرکزی ارسال کرده‌اند.

وی با بیان این‌که سهمیه هر استان برای ارسال اثر به مرحله کشوری تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در مرحله استانی تعیین شده است، افزود: از میان ۱۰ نمایش شرکت داده شده ۱ اثر، ۱۵ نمایش ۲ اثر و بیشتر از ۲۰ نمایش ۳ اثر، برگزیده و معرفی شده‌اند.

علیجانی با اشاره به این‌که ۲هزار و ۷۵۷ نفر متشکل از اعضای نوجوان، اعضای ارشد و همکاران کانون (مربیان، کارشناسان و کارکنان) در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: استان‌ مرکزی با ۴۰ اثر، کرمانشاه با ۳۳ اثر و چهارمحال و بختیاری با ۲۵ اثر بیشترین نمایش را به خود اختصاص داده‌اند.

به اعتقاد دبیر این جشنواره، نمایشنامه‌نویسی یکی از ارکان مهم حوزه‌ نمایش محسوب می‌شود که در این بخش نیز ۱۲۵ اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد و تعداد نمایش‌نامه‌های استان‌های کردستان، فارس، تهران و اصفهان بسیار چشم‌گیر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش پوستر این جشنواره نیز ۵۸ اثر را از سراسر کشور دریافت کرده‌ایم که استان‌های آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، گیلان و کردستان مشارکت خوبی در این زمینه داشتند.

به گفته‌ علیجانی تکنیک‌های بونراکو، میله‌ای، باتومی، دست‌کشی، سایه، تن‌پوش، کاغذی، نخی و ماسک از جمله تکنیک‌هایی هستند که در این آثار استفاده شده‌اند که بونراکو با ۷۳ نمایش بیشترین اثر را به خود اختصاص داده است.

هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهر ۱۳۹۵ در مازندران و شهر ساری برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع:   میزان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار