5473
۲۵ شهریور ۱۳۹۵

میلیون ها کودک آفریقایی با خطر گرسنگی شدید روبه رو هستند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سازمان ملل متحد، بیش از شش میلیون کودک آفریقایی با قحطی دست و پنجه نرم میکنند و از سوء تغذیه رنج می برند

به گزارش خبرنگارکودک پرس دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با انتشار آماری درباره وضعیت کودکان در قاره آفریقا اعلام کرد،سوء تغذیه در میان کودکان قاره سیاه امری رایج و بسیار نگران کننده است.
بیش از شش میلیون کودک زیر پنج سال در قاره آفریقا از سوء تغذیه رنج می برند و همین امر موجب شده است تا کودکان آفریقایی در برابر بیماری ها بسیار آسیب پذیر باشند.
تعداد کودکانی که از سوء تغذیه رنج می برند به ویژه در میان افرادی که به سبب درگیری در این کشور آواره شده اند، بیشتر است. اغلب این کودکان به سبب ابتلا به بیماری هایی قابل پیشگیری یا سهل درمانی چون اسهال یا سینه پهلو جان می دهند.
سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل(FAO) دریافت کمتر از هزار و 800 کالری در روز را گرسنگی تعریف می کند. این میزان کمترین حجمی است که یک انسان باید غذا دریافت کند تا زندگی سالم و مولد داشته باشند. با وجود این که در بین سال های 1990 تا 2006 تعداد گرسنگان جهان در حال کاهش بود، اما این روند در طی سال های گذشته روند معکوسی به خود گرفته است. در طی سال های اخیر تعداد افراد دچار سوء تغذیه در قاره آفریقا در حال افزایش است.
شاخص گرسنگی جهانی برای 122 کشور در حال توسعه و کشورهای در حال گذار محاسبه می شود.
29 کشور که عمدتا در آفریقا و جنوب آسیا قرار دارند در حدی از گرسنگی قرار دارند که به عنوان بسیار هشدار دهنده توصیف می شود.
در مجموع در کشورهای آفریقایی حدود 210 میلیون نفر از گرسنگی رنج می برند و فقط در کشور سومالی بیش از یک میلیون نفر با خطر گرسنگی شدید روبه رو هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار