5470
۲۵ شهریور ۱۳۹۵

لزوم آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان

پیمان کاظمی نژاد،مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، بر ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان در سنین پایین تاکید کرد واظهار داشت: آموزش فرهنگ شهروندی از جمله آموزش هایی است که باید در سنین پایین به فرزندان بیاموزیم.

به گزارش کودک پرس   پیمان کاظمی نژاد، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، امروز(24 شهریور) در همایش بازگشایی مدارس گفت: نباید کارهایی که برای آموزش بهتر به دانش آموزان ارائه می شود مقطعی باشد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش های مداوم و مستمر افزود؛ باید آموزش به دانش آموزان در سطح بالایی صورت گیرد به طوری که حتی شهرنشینی مدرن به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

کاظمی نژاد، با تاکید بر اینکه آموزش باید از سنین پایین آغاز شود، بیان کرد: آموزش باید از مهدهای کودک شروع شود چرا که شیرازه شخصیت انسان تا هفت سالگی کامل می شود و آموزش ها در آن دوران موثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان خاطر نشان کرد:  آموزش فرهنگ شهروندی از جمله آموزش هایی است که باید از سنین پایین به فرزندانمان ارائه شود.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، با بیان اینکه مقوله آموزش تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و دیگر نهادها و ارگانها نیز مسئول هستند، بیان کرد:  شهرداری باید در ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کند.

وی همچنین به مطالبات آموزش و پرورش از برخی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: یکی از منابعی که آموزش و پرورش برای رفع مشکلات آموزشی استفاده می کند مطالباتی که است که از دستگاه هایی همچون شهرداری دارد.

کاظمی نژاد، با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کنند، بیان کرد: پرداخت این مطالبات می تواند مشکلات بسیاری از اموزش و پرورش را کاهش دهد براین اساس شهرداری باید نسبت به پرداخت مطالبات هرچه سریع تر اقدام کند.

همچنین در این نشست حمید خرسند، جانشین فرماندهی پلیس راهور خوزستان، اظهار کرد: از جمله دستگاه های که می تواند در ارتقای فرهنگ ترافیک به پلیس کمک کند آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش می توان فرهنگ ترافیک را چهره به چهره آموزش داد.

خرسند، به آمادگی پلیس راهور برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات مشترکی با مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری ‌ها برگزار شد تا برای بازگشایی مدارس همه بخش ‌ها در آمادگی باشند.

منبع:   شبستان 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار