موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/بین الملل
5450
۲۵ شهریور ۱۳۹۵

کودکان قحطی زده یمنی؛نمونه ای از جنایات عربستان

سلامت جسمانی و روانی ۳۲۰ هزار کودک یمنی بر اثردامه جنگ داخلی در یمن و حملات هوایی گسترده عربستان سعودی به این کشور،در معرض خطرات جدی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کودک پرس   یونیسف تخمین می زند که حدود ۳۲۰ هزار کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند و بیش از دو میلیون نوجوان در این کشور نیازمند دریافت فوری کمکهای بشردوستانه هستند.

تصاویری که به تازگی منتشرشده، یک پسر شش ساله به نام «سلیم» را نشسته بر روی یک تخت در کنار مادرش نشان می دهد؛ در حالیکه منظره رقت انگیز بدن استخوانی وی از سوء تغذیه ای حاد حکایت می کند. «راجات مادهوک» رئیس کمیته ارتباطات دفتر یونیسف در یمن اذعان کرد که «این کودکان یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند».

بنا بر گزارش یونیسف در ماه آگوست، سلیم تنها یکی از ۳۲۰ هزار کودک یمنی است که از سوء تغذیه شدید رنج می برد. آژانس کودکان یونیسف نیز اعلام کرد که ۲.۲ میلیون کودک در این کشور نیازمند دریافت فوری کمکهای بشردوستانه هستند.

وضعیت نامناسب بهداشتی و فقدان دسترسی به آب پاک دو معضل فراگیر در یمن هستند که به شدت سلامتی کودکان این کشور را تهدید می کند. این در حالی است که کمبود سوخت نیز مانعی دیگر بر سر راه ارسال و تحویل آب به مناطق مختلف یمن است.

جنگ داخلی در یمن که تاکنون ۱۸ ماه به طول انجامیده است، با حملات هوایی گسترده ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی شدت یافته است. گزارشات واصله نیز حاکی از آن است که در روز دهم سپتامبر به دنبال حملات هوایی عربستان سعودی به یک چاه آب در روستایی واقع در استان صنعاء، سی نفر جان خود را از دست دادند.

«لاما فاکیح» مشاور ارشد سازمان عفو بین الملل در ماه آگوست به راشاتودی گفت که «ویرانی و غیرقابل استفاده شدن مدارس به دلیل حملات عربستان سعودی سبب شد که کودکان نتوانند سال تحصیلی جدید خود را آغاز نمایند».

وی در ادامه افزود که «ما شاهد آن هستیم که سعودیها از مهمات خوشه ای ممنوعه به صورت مینهای زمینی در مناطق غیرنظامی استفاده می کنند که این امر به ویژه برای کودکان یمنی مسئله ساز بوده است؛ زیرا کودکان آنها را با اسباب بازی اشتباه می گیرند که این امر اغلب به کشته و یا مصدوم شدن آنها منجر می شود».

طبق گزارش محرمانه ای که با مشارکت بانک جهانی، سازمان ملل، بانک توسعه اسلامی و اتحادیه اروپا گردآوری و تألیف شد،‌ جنگ داخلی در یمن تاکنون هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار به این کشور تحمیل کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار