موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
541
۱۶ مرداد ۱۳۹۵

کلاس های شعر و نویسندگی برای کودکان افغانستانی

نادر موسوی مدیر ماهنامه کودکان آفتاب: با توجه به مغفول ماندن شعر برای کودکان افغانستانی تلاش داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی، نویسندگان و شاعران خوبی به جامعه مهاجر تحویل دهیم.

به گزارش کودک پرس ، «نادر موسوی» مدیر ماهنامه کودکان آفتاب در مراسم رونمایی از سایت «ماهنامه کودکان آفتاب» که در دفتر خانه کودکان افغانستان برگزار شد، با اشاره به جای خالی کتاب‌ با موضوع افغانستان برای کودکان، گفت: سعی کردیم این کمبود را با پیک نوروزی، فصلنامه و یا گاهنامه برای بچه‌ها پر کنیم، پیک‌های نوروزی بنام پیک گل سرخ که از سال 81 منتشر کردیم و تصمیم گرفتیم این مسأله را به صورت حرفه‌ای دنبال کنیم.

وی در این رابطه افزود: با توجه به تجربه‌ای که در طول دوران کار برای همکاران بوجود آمده بود خوشبختانه توانستیم مجوز فعالیتش را بنام «کودکان آفتاب» دریافت کنیم.

موسوی تصریح کرد: این مجله سعی می‌کند دستاوردهای کودکان افغانستان، افراد نخبه ای که می‌توانند برای کودکان الگو باشند، همچنین مطالب مربوط به افغانستان، ترسیم چهره مثبت و آینده ای روشن از افغانستان. تمام محورهای مجله روی این نوع مسایل است و از طرفی دیگر برای یادگیری زبان فارسی این مجله را منتشر نمودیم.

 کلاس‌های نویسندگی در خانه کودکان افغانستان

موسوی  از برگزاری کلاس‌های نویسندگی در دفتر خانه کودکان افغانستان خبر داد و گفت: ما قصد داریم کلاس‌های آموزشی شعر و نویسندگی را با تدریس «حسن نوروزی» که خودشان شاعر کودکان هستند را برگزار کنیم.

موسوی با اشاره بر اینکه در بخش بزرگسالان جامعه افغانستان نویسندگان و شاعران بزرگی دارد از اینکه در بخش کودکان شاعران و نویسندگان کمتری دارد اظهار ناراحتی کرد و گفت: متاسفانه در بخش شعر و نویسندگی کودک بسیار فقیر هستیم.

وی افزود: ما سعی بر این داریم که حداقل برگزاری کلاس‌های اموزشی شعر و نویسندگی را برای کودکان فراهم کنیم تا بتوانیم نویسندگان و شاعران خوبی به جامعه مهاجر تحویل دهیم.

کمک برای گسترش ماهنامه کودکان آفتاب

 موسوی از همه دوستداران کودکان و زبان فارسی و افغانستان درخواست کرد تا ماهنامه کودکان آفتاب را برای گسترش کمک و پشتیبانی نمایند.

بسیاری از خانواده‌های کودکان مهاجر و همینطور داخل افغانستان توانایی تهیه و خرید این ماهنامه را برای کودکانشان دارند که علاقمندان می‌توانند با همکاری خانه کودکان افغانستان و پرداخت حق اشتراک کودکان زیادی را تحت پوشش قرار داده و مجله را ماهیانه به دست آنان برسانند.

علاقمندان برای مراجعه به سایت کودکان آفتاب به آدرس اینترنتی www.koodakaneaftab.com مراجعه نمایند.

منبع:   خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار