5321
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

لزوم قرآنی شدن مهدهای‌کودک‌ و پیش‌دبستانی‌ها

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه قرآن کریم برنامه تربیتی اسلام است، اضافه کرد: اگر انسان زندگی را بر مدار قرآن پایه‌ریزی کند، از کودکی باید قرآن را یاد بگیرد تا بتواند در عمل مفاهیم قرآنی را پیاده کند.

به گزارش کودک پرس  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیردر آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع)، سفارش‌های ویژه‌ای بر آموختن قرآن و مفاهیم قرآنی داشتند.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تأکید داشتند که از دوران کودکی به فرزندان خود قرآن بیاموزید و به پدران و مادران این دستور داده شده است؛ ایشان فرموده‌اند حتی اگر یک «بسم‌الله» به بچه یاد داده شود، معلم و پدر و مادر کودک آمرزیده می‌شوند.

کشمیر با اشاره به اینکه مهدهای کودک‌ و پیش‌دبستانی‌های ما باید قرآنی شود، تصریح کرد: نه اینکه در این مراکز تنها قرآن خوانده شود، بلکه در کنار سایر برنامه‌ها به مفاهیم قرآنی پرداخته شود؛ نباید کارهای بد در این مجموعه‌ها به کودکان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه الآن در مدارس ما در سطح کشور قرآن آموخته و تدریس می‌شود، اضافه کرد: اما اهمیت و جایگاهی که تعلیم مفاهیم قرآنی در مدارس باید داشته باشد را متأسفانه ندارد.

منبع:     فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار