5250
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

شهريه ابلاغی بهزیستی به مهدهای زیرنظراین سازمان اعلام شد

سازمان بهزيستی كشور طی بخشنامه ای نحوه صحیح دریافت شهریه مهدهای کودک استان تهران را برای سال 95 اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس  بخشنامه نحوه دریافت شهریه مهدکودکهای استان تهران توسط سازمان بهزيستی كشوراعلام شد

 

1-شهريه ابلاغی از تيرماه سال جاری قابليت اجرا دارد.

2-شهريه مذكور شهريه پايه ( شهريه مهدهای كودك يك ستاره مشروط ) بوده و طبق روال سنوات گذشته به منظور رعايت بند (2) بخشنامه شماره 16002/1 مورخ 17/6/86 وزير محترم وقت بازرگانی مبنی بر تعيين شهريه مهدهای كودك بر اساس درجه بندی و ارتقاء كيفيت خدمات مهدهای كودك، شهريه مهدهای كودك يك ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بيشتر از شهريه پايه در نظر گرفته شده است.

3-شهريه فوق بدون احتساب هزينه تغذيه (صبحانه و ناهار) می باشد.

4-در صورتي كه مهد كودك تغذيه (صبحانه و ناهار) ارائه نمايد حداكثر هرينه ماهيانه آنها700/000 ريال می باشد.

5-تهيه و تامين لوازم بهداشتی مصرفی مهد كودك (نظير مايع دستشويی، دستمال كاغذی و …) به عهده مهد كودك می باشد.

6-تهيه لوازم تحرير مورد نياز كودك بر عهده والدين مي باشد. ليكن به منظور رفاه حال والدين و در صورت رضايت آنان و پرداخت هزينه مربوطه می تواند توسط مهدكودك تهيه گردد.

7-هر مهد كودك تمام وقت (از ساعت7:30 لغايت 15:30) می تواند با به كارگيری مربيان دارای مهارت و كارت مربيگری از مراجع ذيصلاح حداكثر (5) فعاليت را در قالب يكي از محورهای زير اجرا نمايد:

الف) فعاليتهای ورزشی

ب) فعاليتهای هنری ( نمايش خلاق، سفالگری، نقاشي)

ج) فعاليتهای فرهنگی(آموزش ويژه قرآن به كودكان، …) بديهی است انتخاب نوع فعاليتهای فوق برنامه می بايست در راستای رشد و تكامل همه جانبه كودكان بوده و كاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ايرانی باشد.

8-شركت كودكان در هريك از فعاليتهای فوق كاملا اختياري بوده و بايستی با رضايت كتبی والدين باشد و شهريه آن نيز جداگانه محاسبه گردد كه شهريه هر فعاليت حداكثر 5 درصد شهريه نهايی هر مهد كودك باشد.

9-شهريه هر ساعت اضافه فعاليت مهد كودك در هر گروه سنی از طريق زير محاسبه خواهد شد:

شهريه ماهيانه هر كودك در هر گروه سنی تقسيم بر ساعت فعاليت عادی مهد كودك در طول يك ماه براي همان گروه سنی(ساعت فعاليت عادی مهد كودك تمام وقت 208، نيمه وقت 104، شبانه يا شبانه روزی بر اساس 8 ساعت نگهداری كودك 208 ساعت)

10-هزينه سرويس اياب و ذهاب كودكان با توافق والدين و مهدكودك به طور جداگانه اخذ خواهد شد. بديهی است مهدهای كودك تنها مجاز به استفاده از سرويسهای دارای مجوز و رانندگان با صلاحيت و متعهد و ترجيحا دارای راننده بانوان با رعايت تعرفه های معمول هستند.

11-دريافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان در قالب قراراد با والدين به منظور ارائه خدمات ويژه و تخصصي و يا به هر شكل ديگری ممنوع مي باشد.

12-مهدهای كودك مجاز می باشند شهريه ساليانه مهدكودك را به صورت ماهيانه، فصلي و يا با توافق والدين به نحو ديگری دريافت دارند و در صورت انصراف كودك از دريافت خدمات، مهدكودك مجاز به دريافت شهريه آن ماه به صورت كامل مي باشد.
13-بخشنامه شهريه مصوب كه از سوی استان به مهدهای كودك ارسال خواهد شد، می بايست در معرض ديد عموم والدين قرار گيرد.
چند روز گذشته اخباری در این خصوص منتشر شده بود که به گفته یک منبع آگاه در بهزیستی کشور مربوط به سال 93 بوده است و آمار اشتباه در اختیار عموم قرار گرفته بود.*سامانه رسیدگی به شکایت های مردمی اعلام شد

*سامانه رسیدگی به شکایت های مردمی اعلام شد

ابراهیم غفاری معاون امور توانبخشی بهزیستی تهران اظهار داشت: شهروندان تهرانی درصورت بروز تخلف می توانند شکایت خود را به شماره پیامک 3000012333 ارسال و یا با مسئولان مربوطه در دفاتر مهدهای کودک شهرستان های استان مطرح کنند.

وی در خصوص رسیدگی به تخلف مربیان مهد کودک ها گفت: با افراد خاطی مطابق قانون و بسته به نوع تخلفات آن ها برخورد می شود.

 

 

 

 

منبع:   باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار