5247
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

ضرورت حضور روان‌شناس در مراکز شبه خانواده کودکان و نوجوانان بهزیستی

سلمان حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر لزوم حضور روان‌شناس در مراکز شبه خانواده کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: برای این منظور باید دوره‌های آموزشی برگزار شود.

به گزارش کودک پرس  سلمان حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: مشاوره‌های تحصیلی، شغلی و ازدواج، همچنین بررسی روان‌شناختی کودکان و نوجوانان از جمله خدماتی است که می‌تواند با حضور روان‌شناس در مراکز شبه خانواده ارائه شود. علاوه بر این، شاید بتوان به صراحت اذعان کرد که شناسایی اختلالات شخصیتی کودکان، مشاهده و تکمیل فرم‌های مصاحبه واخذ آزمون‌های روانی، شخصیتی و هوشی فقط از جانب روانشناسان حاضر در مراکز مذکور به خوبی صورت می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که پیشگیری از بروز اختلالات شخصیتی و اصلاح ناهنجاری کودکان نقش بسزایی در تامین امنیت روانی کودکان دارد، ادامه داد: دفاتر شبه خانواده ضمن حفظ بافت خانوادگی، مراقبت و پرورش یک تا سه نفر از کودکان تحت سرپرستی خانواده بهزیستی را به طور موقت و با نظارت کارشناسی سازمان بر عهده دارد؛ در واقع ماموریت اصلی این دفتر، مراقبت شبانه‌روزی و پرورش کودکانی است که به نوعی سرپرست دائمی خود را از دست داده‌اند و یا فاقد سرپرست با صلاحیت و موثر هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که مراکز شبه خانواده به منظور فراهم‌ کردن فرصت لازم برای رشد کودکانی که به لحاظ شرایط محیطی (خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی) با مشکلات عاطفی و رفتاری مواجه هستند شکل گرفته است، ایجاد شرایط بهتر و اصولی‌تر، نیازمند حضور مستمر روانشناس مجرب است. از این‌رو، خوشبختانه اداره کل بهزیستی استان زنجان در طول چند روز گذشته، یک دوره آموزشی اصول و ضوابط روانشناسی با حضور کارشناسان شبه خانواده مراکز برگزار کرد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار