5217
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

رایزنی با 7 کشور جهان برای حضور درجشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: 500 گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره از رابزنی با هفت کشور برای حضور در جشنواره بیست و سوم خبر داد.

به گزارش کودک پرس  دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: با کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، لهستان، آفریقای جنوبی و ارمنستان ارتباط خوبی برای حضور در بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برقرار شده و آثار قابل توجهی نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال اضافه شدن کشور جدیدی به جشنواره نیستیم، اظهار داشت: آثار از کشورهای مختلف ارسال شده و باید ارزیابی و انتخاب شود؛ ما به دنبال اضافه شدن کشوری جدیدی در جشنواره نیستیم بلکه انتخاب کار مناسب در اولویت است.

کرمی با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره از اردیبهشت ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر آثار در بخش های مختلف به ستاد جشنواره ارسال شده و گروه های نمایشی متقاضی شرکت در بخش مسابقه کودک و نوجوان به عنوان بخش های اصلی تا پایان شهریورماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند.

وی همچنین تصریح کرد: در ماه آینده ارزیابی آثار آغاز خواهد شد و در حال برنامه ریزی هستیم که از هفته دوم مهر آثار بخش های مختلف انتخاب و تا پایان این ماه آثار ایرانی معرفی شود.

دبیر جشنواره بیست و سوم با بیان اینکه جشنواره در هشت بخش برگزار می شود، گفت: مسابقه خردسال، کودک، نوجوان، نمایش‌نامه ‌نویسی، نمایش‌نامه خوانی، مسابقه خیابانی، مدرسه تئاتر و جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان از جمله بخش های جشنواره به شمار می رود.

وی ادامه داد: چون هنوز تاریخ اعلام فراخوان به جز بخش خیابانی و خردسال به پایان نرسیده و آثار در حال ارسال است نمی توان آمار قطعی در خصوص تعداد گروه های شرکت کننده اعلام کرد.

کرمی با بیان اینکه در بخش تئاتر خردسال و خیابانی 180 گروه متقاضی شرکت در جشنواره بودند که 30 اثر برای مرحله بازبینی انتخاب شد، اظهار داشت: تا کنون به طور میانگین 500 گروه نمایشی در بخش های مختلف متقاضی شرکت در جشنواره بوده اند.

وی با اشاره به برنامه ویژه جشنواره بیست و سوم، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن تئاتر کودک و نوجوان در آستانه صد سالگی، برنامه ریزی برای برگزاری جشن صدساگی انجام شده است.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: این جشن با همکاری بنیاد کودک و نوجوان ایران در جشنواره تئاتر همدان در بخش هایی همچون  سمینار پژوهشی، مسابقه مقاله نویسی، گردهمایی هنرمندان و مراسم بزرگداشت در نظر گرفته شده که فراخوان هریک از این بخش ها به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سرمای هوا در همدان در ایام جشنواره مانع اجرای نمایش های خیابانی نخواهد شد؟»، بیان کرد: پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده و نمایش ها در فضای بسته سالن های نمایش اجرا خواهد شد؛ هرچند گروه های تئاتر خیابانی با شرایط سازگار هستند و حتی در جشنواره تئاتر فجر نیز نمایش های خیابانی در فضای باز برگزار می شود اما با توجه به رعایت حال کودکان و نوجوانان، این نمایش ها در فضای بسته پیش بینی شده است.

کرمی همچنین تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا، تئاتر سیار نیز در مهدکودک ها و مراکز آموزشی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی آسیب شناسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صورت ماهانه، یادآور شد: آسیب های موجود در جشنواره با حضور کارشناسان هنری و متخصصان در این جلسات بررسی می شود.

شهرام کرمی در پایان از افتتاح بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بیست و سوم آذرماه سال جاری با شعار « نمایش مهر، بر صحنه کودکی» خبر داد.

 

 

 

منبع:    برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار