5202
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

اجرای پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری بینایی در لنده

نورعلی کاظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در راستای غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم، طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال سطح شهرستان لنده در اداره بهزیستی این شهرستان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس  نورعلی کاظمی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به جامعه هدف این سازمان گفت: اداره بهزیستی در راستای بهتر زیستن و پیشگیری از مشکلات مختلف ژنتیکی و پزشکی برنامه‌های غربالگری مختلفی در سطح شهرستان لنده انجام داده است.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در سنین کودکی بحث کم‌بینایی و اختلالات بینایی است که اگر به موقع شناسایی و هدف‌گذاری نشوند در بزرگسالی برای کودکان ما خطرناک خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: عدم آگاهی و اطلاع خانواده‌ها از مضرات این مهم در گذشته ضربات جبران‌ناپذیری را به کودکان وارد ساخته که امروز اثرات آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

کاظمی یادآور شد: اداره بهزیستی همه ساله در جهت پایش و غربالگری بینایی برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان انجام می‌دهد و امسال هم در فواصل زمانی مختلف اقدام به برپایی مراکز بینایی‌سنجی در سطح شهر و روستاها نموده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای شناسایی و پیشگیری از تنبلی چشم، بینایی‌سنجی کودکان 3 تا 6 سال از امروز در سطح شهرستان لنده برگزار می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه سنجش بینایی واقع در این اداره کودکان خود را مورد معاینه قرار دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده ادامه داد:یکی از برنامه‌های اداره بهزیستی لنده استقرار پایگاه‌های سنجش بینایی در مهدهای کودک بوده که امیدواریم بتوانیم اقدام قابل توجهی در جهت پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان انجام دهیم.

کاظمی گفت: کودکان پس از غربالگری بینایی در صورت نیاز به معالجات و معاینات دقیق‌تر به مراکز بیمارستانی و تجویز عینک معرفی خواهند شد که به صورت رایگان از این خدمات نیز بهره‌مند می‌شوند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار