4939
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

مرادی کرمانی سنت اگزوپری ایران

داریوش ارجمند:بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به نقش مرادی کرمانی در احیای ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: به اعتقاد من مرادی کرمانی سنت اگزوپری سرزمین من است و شاید بزرگتر از اوست.

به گزارش کودک پرس  ارجمند با اشاره به نقش مرادی کرمانی در احیای ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: این نویسنده معتقد است که باید برای کودکان و نوجوانان نوشت، ادبیات را به آنان شناساند با وجود اینکه آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر و تلویزیون ما در این زمینه خیلی کم کاری می کند.
این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه هوشنگ مرادی کرمانی از طایفه به اصطلاح روشنفکران نیست، اظهار کرد: وی از نویسندگانی که تیر و تخته سرهم می کنند و بعد به عنوان هنر برای کودک و نوجوان و بزرگسال به جامعه ارائه می دهند، نیست.
وی با تاکید بر تاویل، تفسیر، تعبیر داستان های مرادی کرمانی گفت: از داستان های ایشان در سینما بسیار استفاده شده اما هیچ کس نتوانسته عمق معنای آثار او را نمایش دهد.
ارجمند با اشاره به ویژگی های داستان های مرادی کرمانی افزود: به جز کودکان و نوجوانان، بزرگسالان هم از خواندن داستان های او لذت می برند اما امروز موفق نشدیم کاری برای کودکان و نوجوانان انجام دهیم و همیشه کار به نام کودکان و نوجوانان بوده اما بزرگسالان لذت می بردند.
وی آشنایی به زبان کودکان، آموزه های اخلاقی، انتقادات تاریخی دقیق و گسست فرهنگی را از دیگر ویژگی های داستان های مرادی کرمانی عنوان کرد و گفت: من انتقادی مانند انتقاد ایشان به نظام آموزش و پرورش و تربیت خودمان به زیبایی که در قصه های مجید گفته شده، ندیدم که این ویژگی ها باید بررسی شود.
ارجمند با اشاره به برنامه های بزرگداشت پیشکسوتان فرهنگ و هنر توسط شهرداری تهران افزود: شهرداری مسئولیت فرهنگی این شهر و همه شهروندان را برعهده دارد و برگزاری برنامه های بزرگداشت برای پیشکسوتان که در ارتقای فرهنگ ایران در کشور و جهان تلاش کردند، اقدامی شایسته است.

 

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار