4919
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

تجهیزو مرمت نخستین کانون مرکزی پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قزوین

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از مرمت و تجهیز نخستین کانون مرکزی پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در قالب تفاهم‌نامه مشترک خبر داد.

به گزارش کودک پرس  فاطمه اشدری در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (واقع در خیابان سعدی) که صبح امروز صورت گرفت با اشاره به نقایص و کمبودهای موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید دارد در قالب تنظیم سند و تفاهم‌نامه‌ای از سوی شهرداری و این کانون در راستای گسترش، مرمت، بهسازی، زیبایی، تجهیز و ارتقاء سطح کیفی و کمی نخستین و قدیمی‌ترین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اقدام کند.

وی افزود: استانداری قزوین می‌تواند با بسیج توانایی و امکانات دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، کودک، نوجوان، خانواده و همکاری با دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد و در تمام نقاط شهر و استان قزوین فضای مناسبی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: این همراهی موجب در اختیار قرار دادن فضای مناسب و قابل دسترس در سراسر شهر و استان قزوین به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود تا شهروندان قزوینی بتوانند در تمام نقاط از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

اشدری خاطرنشان کرد: حتی برحسب ضرورت می‌توان از این مکان به عنوان موزه کودک و نوجوان مورد بهره‌برداری قرار داد و از آنجایی که بخش مهمی از بودجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی استانداری‌ها تأمین می‌شود، جای دارد که همت احداث پروژه‌های عمرانی و تجهیز مراکز کانون پرورش فکری، اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیاتی کردن پروژه احیاء و بدنه‌سازی محله قدیمی شیخ‌آباد اشاره کرد و گفت: این محله که یکی از محلات مطرح در شهر قزوین است و بزرگان و اندیشمندان بسیاری را در خود تربیت کرده و به جامعه تحویل داده است.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به اینکه نخستین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، پروژه فرهنگسرای خانه شهیدبابایی و مسجد احمدبیک (یکی از مساجد تاریخی شهر) در این محله واقع شده‌اند، لازم است اقداماتی برای حفظ و احیای آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و به شکل شایسته در معرض استفاده و دید شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه سه پروژه مهم فضای معنوی محله شیخ‌آباد و مردم را به هم پیوند می‌دهد که باید به احیا و باز‌سازی آن‌ها به طور موازی پرداخت، گفت: اثر تاریخی مسجد احمدبیک، فرهنگسرای خانه شهید بسیجی امیر سرلشکر عباس بابایی و کانون مرکزی پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح احیا و بدنه‌سازی محله شیخ‌آباد در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قزوین قرار گرفته است.

اشدری بر اهمیت بازسازی و مرمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: با گذشت نیم قرن از عمر این کانون، بسیاری از همشهریان و هم استانی‌های دیروز از بهره‌برداران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌اند و این مرکز تنها مرکز فرهنگی در دسترس و اختیار همشهریان بوده است، می‌توان جشنواره‌ای با عنوان «روزی به یاد دیروز» برگزار کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در قالب جشنواره «روزی به یاد دیروز» فراخوانی اعلام شود و از ظرفیت مثبت کودکان و نوجوانان دیروز که مدیران امروز به شمار می‌آیند، به منظور تشویق و حمایت از نسل امروز در کانون مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار