4910
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

داستان های ترسناک برای بچه ها لازم است

محمدرضا شمس از نگارش قصه هایی در مورد هیولا و اشباح برای کودکان خبر داد و گفت: داستان های ترسناک به تخلیه هیجانات بچه ها کمک می کند.

به گزارش کودک پرس  محمدرضا شمس از نویسندگان کودک و نوجوان کشورمان در مورد اثری که در دست نگارش دارد به خبرنگار شبستان گفت: مشغول نگارش قصه هایی ترسناک برای گروه سنی کودک هستم و تاکنون هشت قصه آماده شده است. البته سعی کردم که در داستان هایم که درباره هیولاها، اشباح و خون آشام است، یک مقدار ترس را تعدیل کنم.اسم کتاب را قصه های ترسناک گذاشتم و احتمال تغییر نام وجود دارد.

شمس با بیان اینکه ترس و هیجان برای بچه ها لازم است، عنوان کرد: احساس می کنم بچه ها همانقدر که به شادی و نشاط احتیاج دارند به ترس هم نیاز دارند. قصه های ترسناک باعث می شود که ترس و هیجانات بچه ها بهتر و راحت تر تخلیه شود. ترس امری لذت بخش است به شرط اینکه به جای فرار با آن مواجه شویم. داستان های ترسناک به بچه ها کمک می کنند که با ترس خود کنار بیایند.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: برای اینکه دامنه کاری ام گسترده باشد و محدود به کارهای فانتزی نباشد به سراغ حیوانات، هیولاها و خون آشام رفتم تا قصه هایی ترسناک بنویسم.

وی با اشاره به اینکه قبلا برای نوجوانان کتاب های ترسناک نوشته ام، بیان کرد: کتاب ” عمه گیلاس ” که به هیولاها می پردازد را برای نوجوانان نوشتم. کتاب ” ل بازیگوش ” نیز که از سوی انتشارات افق چاپ شده است، ترسناک است. در این قصه ” ل ” خود را به گربه سیاه می رساند و لولو می شود و شب ها به خواب بچه ها می رود و آنها را می ترساند.

نویسنده کتاب هایی همچون ” یک سبد سیب “، ” دم قورباغه “، ” عروسی “، ” جاده ” و ” دیوانه و چاه ” اظهار داشت: در مورد کتاب جدیدم که در دست نگارش دارم و امیدوارم به زودی تمام شود با ناشر بوفا صحبت کردم که از این قصه ها استقبال کرد و تاکنون با ناشر دیگری صحبت نکرده ام. در نظر دارم مجموعه 10-20 قصه ای کار کنم که در مورد چیزهای مختلف باشد و در عین ترسناک بودن، فانتزی هم باشد.

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار