4882
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

اولویت‌های مهم مدیران مدارس ابتدایی،شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است

محمد محسنی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش رودان گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از اولویت‌های امور اجرایی مدیران قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس   نشست توجیهی مدیران دوره ابتدایی به‌منظور هم‌اندیشی و جمع‌بندی فعالیت‌های اجرایی پروژه مهر و پیگیری طرح‌ها و برنامه‌های کشوری، استانی و درون شهرستانی در سال تحصیلی 96-95 عصر امروز در محل سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش رودان برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش رودان در این نشست با تاکید بر تشکیل کمیته ارتقای مدرسه اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی در دوره ابتدایی با آغاز جشن شکوفه‌ها به‌صورت نمادین در دبستان فاطمیه و جشن آغازین قرآن پایه اول در این آموزشگاه آغاز می‌شود.

محمد محسنی افزود: برگزاری نشست‌های توجیهی اولیا در خصوص ارزشیابی توصیفی و اجرای بخشنامه‌های آموزشی و نیز تشکیل جلسات شورای مدرسه به‌منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی ازجمله مهمترین برنامه‌هایی که باید در طول سال تحصیلی مد نظر مدیران قرار گیرد.

وی از تشکیل کارگروه ویژه کلاس‌های تجمیعی خبر داد و عنوان کرد: اجرای دقیق و منظم طرح چندمعلمی در پایه پنجم و ششم و رعایت بودجه‌بندی محتوای کتب درسی در تمامی پایه‌های تحصیلی ابتدایی از دیگر اهداف آموزشی امسال است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش رودان یادآور شد: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از اولویت‌های امور اجرایی مدیران است.

محسنی با تاکید بر نظارت دقیق بر روند ثبت نام اتباع خارجه گفت: بررسی کارت سلامت دانش آموزان پایه اول ابتدایی مطابق با سامانه سناد و تجزیه و تحلیل کتب جدیدالتالیف به‌ویژه تفکر و پژوهش و ریاضی پایه ششم و معرفی آموزگاران به کلاس‌های ضمن خدمت از دیگر برنامه‌های مورد توجه مدیران است.

این مسؤول اضافه کرد: ارتباط آموزگاران با سرگروهای آموزشی و راهبران آموزشی و پرورشی از مهمترین نقاط قوت در پیشبرد اهداف علمی آموزشی است و اجرای برنامه‌های پرورشی و مذهبی نظیر برگزاری نماز جماعت از مهمترین دغدغه‌های اولیاست که باید به بهترین نحو ممکن در مدارس اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی رودان با تاکید بر عدم استفاده از محتوی آموزشی غیر استاندارد تصریح کرد: توجه به امر آموزش و غنی‌سازی کتابخانه‌های مدارس از برنامه‌هایی است که در طول سال تحصیلی باید در مدارس اجرا شود

وی در پایان با اشاره به تدوین برنامه بازدید از مدارس همجوار به‌صورت ماهانه خاطرنشان کرد: مدیران علاوه بر بازدید از مدارس همجوار باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هفته‌ای یک بار از کلاس درس، تمامی پایه‌ها بازدید داشته باشند و درس کار و فناوری پایه ششم را به‌صورت عملی برگزار کنند

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار