موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
4806
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

عدم استاندارد وسایل بازی 300مهدکودک درکهگیلویه و بویراحمد

مهدی متقیان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد نبودن وسایل بازی 300مهدکودک استان خبرداد

به گزارش کودک پرس مهدی متقیان در نشست دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: 300مهد کودک روستایی و شهری در زیر مجموعه بهزیستی این استان وجود دارد که وسایل بازی آنها استاندارد نیست.

وی با اشاره به استاندارد نبودن وسایل شهربازی های استان بیان کرد: مسئولان و متولیان امر باید نسبت به امنیت جسمی مردم نیز حساسیت داشته باشند. شهرداریها باید فعالان شهربازی ها را بعد از مراحل انجام واگذاری به اداره استاندارد معرفی کنند تا ملزم به رعایت استانداردها شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله خبز است بنابراین باید واحدهای مصالح ساختمانی استان باید استاندارد های لازم را رعایت کنند تا در چنین مواقعی آسیب ها کمتر باشد.

متقیان تصریح کرد: 80درصد مصالح ساختمانی استان فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد است و بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی آزمایشگاه مصالح ساختمانی در استان وجود دارد که بدون مجوز از اداره استاندارد فعالیت دارند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم و دسگاههای دولتی از مصالح ساختمانی استاندارد و دارای پروانه کابرد علامت استاندارد استفاده کنند و دستگاههای و ادارات دولتی در این زمینه پیش قدم شوند.

متقیان با اشاره به وضعیت بازار فلزات گران بهاء استان بیان کرد: فلزات گرانبهای استان باید دارای کد باشند که متاسفانه بیشتر طلاهایی که در استان به فروش می رسد بودن کد هستند.

وی با اشاره به وضعیت وسایل سنجش از جمله ترازو و بازکول استان اضافه کرد: این وسایل باید هر سال یک بار کالیبره شوند در صورتی که کالیبره نشوند مظنون به کم فروشی هستند  بنابراین در این خصوص نیازمند همکاری و مساعدت اتاق اصناف شهرستانهای استان هستیم.

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار