4768
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

اجرای طرح موزه گردی برای کودکان حاشیه نشین شهر زاهدان

فرشید فیروزان معاون پژوهشی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اجرای طرح موزه‌گردی کودکان حاشیه نشین شهر زاهدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس فرشید فیروزان اظهار کرد: معاونت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در راستای طرح سراسری کودک و میراث، طرح موزه گردی کودکان حاشیه نشین شهر زاهدان را به صورت یک طرح آزمایشی و پایه در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: این طرح که امید است به الگویی ملی برای تمام موزهای کشور تبدیل شود، با عنوان «بز» حیوان ملی ایران طبق برنامه قبلی و با همکاری سازمان مردم نهاد  خانه هدی در شیرآباد و همت آباد در موزه منطقه ای جنوب شرق زاهدان اجرا شد.

معاون پژوهشی این اداره کل افزود: کارشناسان حوزه پژوهش در ابتدا اطلاعات لازم درباره بز، داستان ها، نمادها و معانی مختلف آن را به همراه کاغذ و قلم در اختیار کودکان قرار دادند.

وی ادامه داد: کودکان با راهنمایی کارشناسان و تصاویر بز را از روی اشیا نقاشی کرده و بعد از نت برداری تصویری در کتابخانه با موضوعی از پیش تعیین شده نقاشی خود را کامل کردند. در نهایت برنامه با اهدای یادبودهایی به کودکان پایان یافت.

 

 

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار