4734
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

اختصاص رتبه برگزیده جشنواره ملی رضوی به تصویرگر چهارمحال و بختیاری

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تصویرگر این استان رتبه برگزیده جشنواره ملی تولید کتاب رضوی را به خود اختصاص داد.

به گزارش کودک پرس  فرزاد رحیمی  با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی اظهار کرد: اشرف کلاهی مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری رتبه برگزیده این جشنواره در بخش تصویرگری را کسب کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اهمیت تصویرگری کتاب در بخش کودک و نوجوان تبیین کرد: در این جشنواره اشرف کلاهی با تصویرگری هشت عنوان کتاب نوجوان و یک عنوان کتاب کودک موفق به کسب رتبه برگزیده شد و لوح تقدیر و تندیس برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: در نخستین جشنواره ملی تولید کتاب‌های رضوی 14 عنوان کتاب به مرحله تصویرگری و چاپ رسید که همزمان با اختتامیه این جشنواره رونمایی شد و از این میان اشرف کلاهی تصویرگری 9 کتاب چاپ شده را بر عهده داشت.

رحیمی تشریح کرد: کتاب‌های «پابوسی» و «هدیه باران» نوشته مریم جهان‌گشته، «حاجت دل‌های بی قرار» و «راز این عشق» نوشته مریم عرفانیان، «تا ابتدای جاده راهی نمانده» و «در انتظار سپیده‌‌دم» نوشته نسرین پرک از مشهد، «نصیحت ننه‌ماهی» نوشته فاطمه صالحی، «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری از چهارمحال و بختیاری و «آشنای غریب» نوشته مهری محدثی از قم، توسط این هنرمند کانونی تصویرگری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تصویرگری این کتاب‌ها تلفیقی از تصویرگری آیینی- مذهبی مدرن است که استفاده از عناصر و نقوش هنری منطقه چهارمحال و بختیاری در راستای القای هویت بومی محلی در آثار مورد اولویت تصویرگری قرار گرفته و از نقوش قالی چالشتری و گلیم‌های بختیاری در این تصاویر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: بهره‌مندی از نقوش بومی و رنگ‌های محلی در ترکیب با سایر عناصر و فرم‌ها در کنار ذهن خلاق و ژرفای اندیشه آفریننده اثر دریچه‌های تازه‌ای را در تصویرگری این کتاب‌ها به روی تصویرگر گشوده و مخاطب را با طرح‌هایی شاد و بکر در این آثار مواجه کرده است.

رحیمی گفت: تکنیک‌های به کار رفته توسط اشرف کلاهی، المان‌هایی مؤثر در انتقال پیام و محتوای کتاب بوده و تصاویر متفاوتی در حوزه رضوی خلق کرده‌ است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: اکولین، کلاژ، دیجیتال و تلفیقی با کاربرد جدید و بکر در جنبه هنری و ظاهر فیزیکی از جمله تکنیک‌های به کار رفته در تصویرگری این کتاب‌ها محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: دکور، فضاسازی سالن و نمایشگاهی از تصویرگری کتاب‌های رضوی توسط این هنرمند در اختتامیه این جشنواره در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار