4722
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

حذف تصویر دختربچه برهنه از سوی فیسبوک جنجال آفرید.

انتشار یکی از مشهور ترین عکس های جنگ ویتنام در صفحه فیسبوک پرتیراژ ترین روزنامه نروژی و اقدام فیسبوک به حذف این تصویر جنجال گسترده ای به پا کرده است، که در نهایت مدیران فیسبوک از تصمیم پیشین خود برگشته و اعلام کردند در حذف تصویر دختر برهنه 9 ساله ویتنامی دچار اشتباه شده اند.

به گزارش  خبرنگارکودک پرس  تصویر مورد مناقشه عکسی مشهور از جنگ ویتنام است که موفق به دریافت جایزه پولیتزر شده است. این تصویر که متعلق به سال 1972 است ، فرار دختر 9 ساله ای را از یک روستا در ویتنام نشان می دهد.

این روستا با بمب های ناپالم بمباران شده بود و در تصویر مورد مناقشه، چند کودک از جمله یک دختر 9 ساله ویتنامی که کاملا برهنه است در حال فرار دیده می شوند.

روزنامه ” آفتن پوستن ” نروژ این تصویر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده بود اما مدیران فیسبوک با اعلام اینکه انتشار تصویر کودکان برهنه مصداق “پورنوگرافی از کودکان ” است ، اقدام به حذف تصویر کردند.

پس از به پا شدن جنجال گسترده بابت این موضوع و نامه انتقادی سردبیر این روزنامه نروژی به مارک زاکربرگ (مدیر فیسبوک)، فیسبوک اعلام کرد اهمیت جهانی این عکس را پس از انتقادهای گسترده درک کرده است و انتشار این تصویر در صفحات این شبکه اجتماعی بلا مانع است.

با این حال سردبیر روزنامه آفتن پوستن نروژ بر خلاف نظر فیسبوک همچنان معتقد است اقدام به حذف تصویر و عدم تشخیص درست دو مقوله هرزه نگاری از کودکان و عکس های تاریخی مشهور از اثرات نبود یک سردبیر خبری در فیسبوک است، نکته ای که از نظر ” اسپن هانسنهاس” سردبیر پرتیراژ ترین روزنامه نروژی ، یک نقصان جدی در کار شبکه اجتماعی پرمخاطبی چون فیسبوک است.

گفتنی است جنجال این اقدام فیسبوک در نروژ به حدی بود که حتی نخست وزیر این کشور تصویر مورد مناقشه را در صفحه فیسبوک خود بازنشر کرده بود تا عکس العمل سایت فیسبوک را در قبال آن بیازماید، اما با عقب نشینی مدیران فیسبوک از تصمیم پیشین نخست وزیر نروژ نیز ابراز خشنودی کرده است.

جنجل پیش آمده بابت تصویر مورد مناقشه جنگ ویتنام به این بحث در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دامن زده که انتشار تصاویر مستند مشابه از جنگ ها و بحران های کنونی جهان باید تابع چه محدودیت هایی باشد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار