4716
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

لزوم آموزش قرآن کریم به کودکان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امروز باید تلاوت قرآن در منزل جدی گرفته شود و آموزش قرآن کریم به کودکان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش کودک پرسحجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت آشنا کردن کودکان با قرآن کریم اظهار داشت: گاهی خانواده‌ها نسبت به آشنا کردن فرزندان خود با قرآن بی‌تفاوت هستند؛ اما برای سایر آموزش‌ها اهتمام جدی دارند در حالی که قرآن راه رستگاری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه پیامبر (ص) است که در اختیار انسان‌ها قرار گرفت، افزود: قرآن وسیله هدایت انسان‌هاست؛ اما به تنهایی کافی نیست و به تبیین‌کننده نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه آموزش قرآن کریم به کودکان از جمله حقوقی است که بر گردن پدران و مادران قرار دارد، ادامه داد: برای آشنا کردن کودکان با این حق مهمشان باید والدین قرآن را با صدای بلند در حضور کودکان بخوانند تا آن‌ها را علاقه‌مند به قرآن کنند.

واحدی با بیان اینکه تلاوت قرآن در منزل بر همه افراد خانواده تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: والدینی که تلاوت قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند، فرزندانشان نیز به یادگیری و تلاوت قرآن علاقه‌مند خواهند شد و این‌روش یکی از راه‌های آموزش قرآن به کودکان است.

وی اضافه کرد: فرزندان تحت تأثیر سخنان پدر و مادر، معلمان و دوستان خود قرار دارند که البته این تأثیرپذیری در دوران کودکی از سوی والدین بیشتر است و به همین منظور پدران و مادران باید از این فرصت استفاده کنند و فرزندان خود را با آموزه‌های قرآن آشنا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: امام علی (ع) فرمایند «فرزند را بر پدر حقی است و پدر را بر فرزند حقی، حق پدر بر فرزند آن است که فرزند در هر چیز جز نافرمانی خدای سبحان او را فرمان برد و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکو تربیت کند و قرآنش تعلیم دهد.»

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار