4657
۱۹ شهریور ۱۳۹۵

٥٠ ميليون كودك درگير فقر و جنگ هستند

طبق آخرين گزارش يونيسف که در آستانه مجمع عمومي سازمان ملل متحدمنتشر شد ؛ جهان در حال گذراندن بدترين بحران براي پناهندگان است. کودکان آواره در ميان مهاجران، آسيب پذيرترين هستند؛ مشکل اين است که اين روند، رو به بدترشدن است. کودکان مهاجر و آواره در معرض خطر از بدترين اشکال سوء استفاده و آسيب هستند.

به گزارش کودک پرس يونيسف در گزارشي از اثرات جنگ، فقر و حتي تغييرات آب وهوايي بر ٥٠ ميليون کودک پناهنده در سراسر جهان خبر داده است. اين کودکان در معرض خطر قاچاق، سوءاستفاده و محروميت قرار دارند.

پس از پايان جنگ جهاني دوم، ٢٨ ميليون کودک، بيش از نيمي از کساني بودند که در سراسر جهان آواره و درگير خشونت و ناامني بودند. اين ارقام تکان دهنده، نشان مي دهد تعداد پناهندگان، در دهه گذشته دو برابر شده است. تعداد مهاجران کودک پس از درگيري هاي طولاني در افغانستان و سوريه تشديد شده است.
کميسارياي عالي پناهندگان، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در بيانيه اي اعلام کرده است : نيمي از آوارگان در سراسر جهان از کشورهاي خاورميانه مي آيند. بزرگ ترين جمعيت پناهنده در جهان کساني هستند که مجبور به ترک سوريه شده اند. برخي ديگر از لبنان، ترکيه و اردن آواره شده اند.
اين گزارش تعداد فزاينده و نامتناسب پناهندگان، به ويژه کودکان، را که از کشور خود آواره و مجبور به عبور از مرزهاي بين المللي شده اند، بررسي و تحليل مي کند. طبق اعلاميه يونيسف کودکان هيچ مسئوليتي در قبال بمب ها و گلوله ها، باندهاي خشونت، آزار و اذيت و دستمزدهاي پايين خانواده ندارند.
آنها، بااين حال، هميشه از سوي جنگ، درگيري و حتي تغييرات آب وهوا و فقر، تحت فشار قرار دارند.
اين کودکان اغلب به دليل قاچاق انسان، به راحتي مي توانند قرباني قاچاقچيان و جنايتکاران شوند. بسياري از آنها در طول سفر پر از اتفاق خود، به اشکال افراطي تحت آزار و اذيت و خطر و محروميت قرار مي گيرند.

 

 

 

lمنبع:   عصرایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار