4427
۱۷ شهریور ۱۳۹۵

بیش از 95 درصد دانش‌آموزان بدو ورود به مدارس قشم سنجش شدند

بهرام پوراشرف مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: با آغاز فعالیت پایگاه سنجش در این شهرستان، بیش از 95 درصد دانش‌آموز بدو ورود به مدرسه به تعداد حدود 2 هزار و 410 مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس    بهرام پوراشرف در بازدید از پایگاه سنجش دانش‌آموزی دبستان فرهنگ آموزش و پرورش قشم با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 25 خردادماه 95 سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت: با پایان یافتن مرحله اول سنجش دانش‌آموزان در این ناحیه آموزشی، حدود 2 هزار و 410 دانش‌آموز مورد از ارزیابی اولیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده‌اند که این آمار بیش از 95 درصد از دانش‌آموزان گروه هدف را شامل می‌شود.

وی افزود: از تعداد کل دانش‌آموزان مورد سنجش شده، 170 دانش‌آموز به مرحله تخصصی‌تر ارجاع داده شده که با ورود کارشناسان متخصص از مرکز استان، به مدت دو روز در تاریخ‌های 17 و 18 شهریور ماه در پایگاه مدرسه فرهنگ مورد سنجش قرار می‌گیرند.

پوراشرف شروع سنجش مرحله دوم را 24 تا 27 شهریور ماه جاری در پایگاه دبستان فرهنگ اعلام و خاطرنشان کرد: شهرستان قشم به علت شرایط مهاجرپذیر بودن آن، هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان به‌علت انتقال والدین یا ورود به جزیره از مرحله اول سنجش باز می‌مانند که به گفته وی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سنجش این دانش‌آموزان در مرحله دوم و در روزهای 24 الی 27 شهریورماه انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش قشم تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل، صدور شناسنامه سلامت برای کودکان، جای‌دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی را از مهم‌ترین اهداف طرح سنجش دانش‌آموز بدو ورود به مدرسه برشمرد.

این مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار 100 دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 2 هزار و 280 دانش‌آموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار بگیرند.

پوراشرف تصریح کرد: در پایگاه‌های سنجش، سلامت دهان و دندان، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، سنجش هوش تحصیلی و بررسی وضعیت جسمانی و حرکتی دانش‌آموزان توسط افراد مجرب و کارشناسان سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار