4376
۱۷ شهریور ۱۳۹۵

پنجاه درصد پناهجویان در جهان کودک هستند.

یونیسف اعلام کرده تعداد کودکان پناهنده در جهان ظرف پنج سال افزایش ۷۵ درصدی داشته و همچنین خواستار آن شد که اقدامات فوری برای حمایت از مجموع ۵۰ میلیون کودک مهاجر فعلی در سراسر جهان در نظر گرفته شود.
به گزارش  خبرنگار کودک پرس    در بررسی یونیسف آمده است کودکان هم اکنون بیش از نیمی از کل جمعیت پناهندگان در جهان را تشکیل می‌دهند به رغم این حقیقت که کمتر از یک سوم جمعیت جهان را شامل می‌شوند. تنها دو کشور سوریه و افغانستان نیمی از تمامی کودکان پناهنده تحت حمایت کمیساریای عالی پناهندگان را تشکیل می‌دهند در حالیکه تقریبا سه چهارم کودکان پناهنده جهان از ۱۰ کشور دیگر هستند.

شروع و تداوم درگیری‌های جهانی طی پنج سال گذشته موجب شده تعداد کودکان پناهنده در جهان افزایش یافته و در نتیجه این کودکان در معرض خطر جدی قاچاق انسان و دیگر انواع سواستفاده‌ها قرار گیرند.

در گزارش یونیسف آمده است در سراسر جهان حدود ۵۰ میلیون کودک مجبور شدند از کشور خود مهاجرت کنند یا در کشور خود آواره شده‌اند. از میان آنان ۲۸ میلیون وادار شده‌اند به دلیل جنگ متواری شوند.

این سازمان همچنین از جامعه بین‌المللی درخواست کرده تا از کودکان مهاجر حفاظت کرده، به دستگیری کودکانی که به دنبال پناهندگی هستند پایان دهند، اعضای خانواده را در کنار یکدیگر حفظ کرده و خدمات آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی را در اختیار آنان قرار دهند.

به گزارش روزنامه گاردین، اکثریت قابل توجهی از کودکان مهاجر یعنی حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آمریکا، عربستان سعودی و اردن زندگی می‌کنند در حالیکه در اروپا انگلیس میزبان تعداد قابل توجهی از مهاجران زیر ۱۸ سال است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار