موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
429
۱۵ مرداد ۱۳۹۵

کودک آزاری در ژاپن ۱۶ درصد افزایش یافت

وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرد در سال 2015 میلادی بیش از 100 هزار مورد کودک آزاری در این کشور به ثبت رسیده که نشان دهنده رشد 16 درصدی نسبت به گذشته است

به گزارش کودک پرس آمار منتشر شده که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دولت بدست آمده، نشان می دهد که در سال گذشته میلادی 103 هزار و 260 مورد کودک آزاری به ثبت رسیده که این موضوع نگرانی های فزاینده ای را پس از انتشار این آمار در سطح جامعه ژاپن ایجاد کرده است.

وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بیشتر خشونت های صورت گرفته مربوط به آزار و اذیت هایی است که کودکان توسط والدین در خانه دچار آن شده اند.

نتایج بدست آمده در این نظرسنجی به نقل از کارشناسان، نابرابری در درآمد خانوارها و انزوای خانواده ها از جوامع را یکی از دلایل اصلی روند رو به گسترش این پدیده در کشور معرفی کرده است.

اگرچه دولت ژاپن از سال 1990 برنامه مدونی را برای کاهش کودک آزاری در کشور آغاز کرده اما در طول 25 سال گذشته این روند همچنان سیر صعودی داشته است.

وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرد که نتایج بدست آمده از رشد 16 درصدی خشونت علیه کودکان نسبت به سال قبل (2014) حکایت دارد که رقم خیره کننده ای است.

گزارش می افزاید، از مجموع کودکانی که دچار این مشکل شده اند، 48 هزار و 693 مورد دچار آزار روانی، 28 هزار و 611 نفر دچار آزار فیزیکی، 24 هزار و 438 نفر مورد بی توجهی و یک هزار و 518 مورد دچار اذیت و آزار جنسی شده اند.

این گزارش با ابراز تاسف از وضعیت موجود تاکید کرده که افزایش آگاهی عمومی در مورد کودک آزاری و همکاری بیشتر آنان با مقام های اجرایی کشور، بیمارستانها و نهادهای ذیربط می تواند به کاهش این آمار کمک کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار