4281
۱۶ شهریور ۱۳۹۵

راز پشت پرده مرگ فریبا دانش آموز چابهاری

پدر فریبا دانش آموز 7 ساله چابهاری گفت: فریبا و سه نفر از دوستانش برای گرفتن کتاب‌های خود به مدرسه مراجعه کرده و در سایه دیوار در انتظار تحویل کتاب بودند که دیوار بر سرشان آوار شد.

به گزارش کودک پرس    داستان چوپان دروغگو را همه سال دوم دبستان خوانده ایم که دروغش سبب شد دیگر کسی به حرف های او اعتماد نکند، شاید این روز ها برخورد مسئولین با مردم، کتمان حقیقت ودر برخی مواقع بازی هایی که با افکار عمومی می کنند باعث تداعی داستان چوپان دروغگو شود و نتیجه ی آن چیزی جز اینکه اگر در آینده، حقیقتی هم به مردم گفته شود دیگر پذیرفتنی نباشد علی ای حال در روزهای اخیر خبر مرگ دانش آموز یک مدرسه در دشتیاری چابهار در صدر رسانه های محلی استان به نقل از مسئولین آموزشی استان با عنوان” مرگ کودک 5 ساله زیر آوار مدرسه” قرار گرفت .

خبری که علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان و علیرضا راشکی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان  علت حادثه را بازی کودکان و ساخت و ساز دیوار مدرسه توسط مردم منطقه عنوان کرده بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش: مردم دیوار را ساختند علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، عنوان کرده بود که این مدرسه در ابتدا حصاری نداشته و بنا به شرایطی که همان موقع این مدرسه ساخته شده بود، سازندگان نیازی به کشیدن دیوار اطراف مدرسه احساس نکرده بودند اما چند سال پیش و همزمان با ساخت‌وساز در این منطقه، خانواده دانش‌آموزان تصمیم گرفتند حصاری بین مدرسه و جاده بکشند و این دیوار را خود مردم ساختند که چند وقت پیش نیز مردم با چیدن بلوک، این دیوار کوتاه را بالاتر برده و سعی در بلند کردن این حصار داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش: کودکان برای بازی به مدرسه مراجعه کرده بودند وی ادامه داده بود که این چهار دختر مشغول تاب بازی از چارچوب در مدرسه بودند و این چارچوب در میان این دیوار قرار گرفته بود، با تاب بازی بچه‌ها و فشاری که به دیوار وارد شد این دیوار گلی فرو ریخت و متاسفانه این اتفاق افتادولی باوجود اینکه آموزش و پرورش نقشی در این حصار غیراصولی نداشته، اما من در خانه این کودک حضور پیدا کردم و به دستور وزیر آموزش و پرورش قرار است مدرسه‌ای 6 کلاسه به نام این کودک در روستا ساخته شود.  گفته های مسئولین آموزشی استان در حالی است که در گفت و گویی که اصلان چار دیواری پدر فریبا با روزنامه فرهیختگان داشت، ضمن گله از وضعیت احداث، ایمنی و بازسازی مدارس عنوان کرده بود که:  ظهر یکشنبه بود که فریبا و سه نفر از دوستانش برای گرفتن کتاب‌های خود به مدرسه مراجعه کردند. به آنها گفتند در مدرسه جلسه خیران مدرسه‌ساز است و باید پشت در منتظر بمانند. فریبا و دوستانش نیز در سایه دیوار نشستند و کمی بعد صدای جیغ دختربچه‌ها توجه همه کسانی را که در مدرسه بودند، جلب کرد. چهار دختر با سر و صورت خونی جیغ می‌زدند و زیر تلی از خاک و بلوک تکان می‌خوردند.

پدر فریبا: آن منطقه جای بازی نبود که دخترم برای بازی برود وی می گوید:  بلافاصله مردم این بخش به کمک این چهار نفر آمدند و با کنار زدن آوار به جا مانده از دیوار سعی در بیرون کشیدن دختران کردند. سه نفر از دخترها که صورت‌شان از خون و خاک زیاد قابل تشخیص نبود، بیرون کشیده شدند. ساعتی بعد، صدای آژیر آمبولانس هم نشان از رسیدن امدادگران می‌داد. هر سه دختر تحویل اورژانس شدند، ولی دختر چهارم دیگر جیغ نمی‌زد و فریاد نمی‌کشید. او حتی تکان هم نمی‌خورد. چند دقیقه بعد امدادگران اورژانس مرگ فریبا را تایید کردند و سه دختر دیگر را به درمانگاه بردند. در ادامه گفته اصلان پدر فریبا پرده از اعتبار 50 میلیون تومانی برداشته و می گوید: یعقوب جدگال، نماینده سابق کنارک، نیکشهر و چابهار در مجلس از وضعیت آموزش و پرورش بخش نگور توضیحاتی داده بود و پس از مدتی توانست 50 میلیون تومان برای آموزش و پرورش این بخش بودجه بگیرد. هشت ماه پیش این بودجه گرفته شد، اما فقط سه میلیون تومانش برای این مدرسه هزینه شد و فقط چند ردیف بلوک روی این دیوار کوتاه گذاشتند. هیچ کار دیگری نکردند تا همین بلوک‌ها جان دختر هفت ساله‌ام را بگیرد.
پدر فریبا: دیوار مدرسه توسط آموزش و پرورش ساخته شده است
وی در ادامه گفته بود که دختران ما برای ثبت‌نام خود یک ماه است که شناسنامه در دست به مدرسه می‌روند و هر بار می‌گویند مدیر مدرسه نیست و فردا بیایید. وقتی هم که ثبت‌نام شدند برای گرفتن کتاب به آنها اعلام شد باید به مدرسه بیایند و هر بار که در مدرسه حضور پیدا کردند به دلایلی گفتند روز دیگری بیایند. اصلان چار دیواری گفت: روز حادثه دختران ما بار دیگر برای گرفتن کتاب رفتند. به آنها گفتند خیران از تهران آمده‌اند و شما پشت در منتظر بمانید. آنجا هم جایی است که به‌شدت آفتاب است و بچه‌ها در سایه دیوار نشسته بودند که دیوار روی سرشان خراب شد. وی درباره بازی کردن در آن محل، گفت: آنجا اصلا جای تفریح و بازی نیست که کسی بخواهد در آن آفتاب سوزان بازی کند. به هر حال خبر این دانش آموز هفت ساله در چند روز اخیر به نام کودک 5 ساله منتشر شد تا عدم اطلاع مسئولین آموزش و پرورش از میزان سن دانش آموز این مدرسه نیز غم دیگری بر دل خانواده چار دیواری باشد. علی ای حال درخواست خانواده فریبا از  مسئولین آموزش و پرورش بازسازی مدرسه روستا با هزینه 50 میلیون تومانی است که آموزش و پرورش دریافت کرده است، می باشد.

 

 

 

منبع:    دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار