4205
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت

محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برگزاری «جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس    محمد حسن پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت امروز(15 شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری «جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» در رشت با بیان اینکه در جشنواره پایتخت کتاب، ظرفیت کتاب و کتابخوانی شهرستان رشت معرفی شد گفت: در این جشنواره شهر رشت توانست در رده 10 شهر برتر کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری «جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» افزود: این جشنواره با همکاری شبکه شهرهای دوستدار کتاب در 10 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.

 

حسن پور ادامه داد: در این جشنواره باشگاه های کتابخوانی متشکل از 15 کودک و نوجوان متناسب با ظرفیت شهر در مدارس، مساجد، محلات، مجتمع مسکونی، مراکز کانون پرورش فکری، کتابخانه ها به ویژه در مناطق محروم دایر می شود.

 

وی با بیان اینکه هر یک از این باشگاه ها زیر نظر یک معلم، مربی، کتابدار یا مروج کتاب فعالیت می کند، اظهارکرد: در این طرح اعضای باشگاه امکان بهره مندی از تخفیف 40 درصدی کتاب را از طریق کتابفروشی ها و بر اساس فهرست کتاب های مناسب که در اختیار کتابفروشی ها قرار گرفته، داشته و کتاب ها را انتخاب کرده و می خرند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت افزود: برگزاری این طرح موجب تقویت کتابخانه های کوچک و ترویج کتابخوانی گروهی شده ضمن اینکه کودکان درباره کتاب های خوانده شده گفت و گو کرده و داوری می کنند.

 

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در نامه هایی به نویسندگان کتاب های برتر، نظر خود را درباره کتاب های برتر می نویسند و کتاب هایی را که پسندیده اند در فیلم های کوتاه موبایلی به دیگران معرفی خواهند کرد.

 

حسن پور اذعان کرد: در مرحله شهرستانی کتاب های برگزیده باشگاه ها با حضور نمایندگانشان دوباره داوری شده و کتاب برگزیده از نظر کودکان و نوجوانان شهر انتخاب می شود ضمن اینکه با داوری فیلم ها و نامه های بچه ها از سوی دبیرخانه بهترین فیلم معرفی و بهترین نامه به نویسندگان انتخاب و از آنان تقدیر می شود.

 

وی با اشاره به اهداف این جشنواره تصریح کرد: تشکیل باشگاه های کوچک کتابخوانی بین دانش آموزان، کمک به افزایش سرانه مطالعه، تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان است.

 

حسن پوراز برگزاری جلسه آموزشی مربیان طرح خبر داد و افزود: مربیان علاقمند به همکاری در این طرح از 12 تا 14 مهر با حضور در دوره فشرده سه روزه در خاتم الانبیاء رشت، شیوه چگونگی مطالعه در کودک و نوجوان را آموزش می بینند.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به پیشنهاد نیشابور، دبیرخانه پایتخت کتاب و با همکاری شبکه شهرهای دوستدار کتاب و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تفاهم نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری دستگاه های اجرایی و عمومی شهرها برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع:    شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار