موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
4167
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

کتابخانه عمومی شهید داوود نشاطی پاتوق قصه گویی برای کودکان در آستارا

جمعی از کودکان آستارایی با حضور در کتابخانه عمومی شهید داوود نشاطی آستارا در کارگاه قصه گویی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس    رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا عصر یکشنبه در حاشیه برگزاری این کلاس گفت: بخش کودک کتابخانه های آستارا بهترین ظرفیت برای تقویت برنامه های فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت کودکان محسوب می شود.
قاسم خسروی با اشاره به اینکه طرح ملی کارگاه مادران قصه گو در فصل تابستان مورد استقبال کودکان آستارایی قرار گرفته است ، افزود: با توجه به لزوم ایجاد بسترهای رشد فکری از دوره کودکی و نیز سهل بودن یادگیری در این سنین، فراهم آوردن زمینه های ورود کودکان و نوجوانان به کتابخانه ها امری ضروری است.
وی با اشاره به برنامه ها و سیاستهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ایجاد بستر مناسب جهت حضور کودکان در کتابخانه های عمومی ، یادآور شد: امروز بخش کودک به عنوان یکی از مهمترین بخشهای کتابخانه ها در سراسر کشور شناخته می شود و نهاد کتابخانه های عمومی سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته است.
وی یکی از راههای جذب کودکان به کتابخانه های عمومی و انس با کتاب را برگزاری برنامه های مفرح در قالب کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در این راستا با بهره گیری از توانمندی کتابداران کتابخانه های عمومی از قصه گویی عملی و داستان نویسی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها در این حوزه استفاده می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه کلاس های قصه گویی در بخش کودک سه کتابخانه آستارا برگزار می شود ، اضافه کرد: تقویت باورهای ذهنی کودکان در رشد شخصیتی آن ها بسیار موثر است که یکی از راه های دستیابی به این امر کتابخوانی و خواندن و شنیدن قصه های جذاب و تاثیر گذار توسط کودکان است.
خسروی با اشاره به اینکه راه اندازی بخش کودک در کتابخانه ها قدمی موثر برای محروم نماندن کودکان و نوجوانان از فعالیت های فرهنگی است ، اضافه کرد: با توجه به استقبال کودکان از کتابخانه های آستارا، بخش کودک سه کتابخانه مذکور را مجهز به میز ، قفسه ، صندلی ، کتاب های داستان و نیز مقدار قابل توجهی لوازم و امکانات نوشت افزاری کرده ایم.
وی ادامه داد: تنها کتابخانه ای که از وجود این بخش محروم است کتابخانه حضرت علی ابن ابی طالب (ع) بخش لوندویل است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی بخش کودک در آن کتابخانه نیز باشیم.
در کارگاه مادران قصه گو آرزو عباس زاده و ساناز رزاق پور از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا به قصه گویی برای کودکان پرداختند.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارند.
در این کتابخانه ها 44 هزار جلد کتاب با 36 هزار و 290 عنوان موجود است.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار