4140
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

تقصیر مشترک تولید کننده داخلی و خارجی در ایجاد سبد سرگرمی غیر فرهنگی!

علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از موضوعاتی که امروز به موضوع فرهنگ کشور لطمه می‌زند را ورود محصولات غیرفرهنگی مضر از سایر کشورهای خارجی دانست و گفت: این تولیدات در قالب انیمیشن، فیلم، اسباب بازی، لوازم التحریر و... عرضه می‌شود.

به گزارش کودک پرس    علیرضا حاجیان زاده با بیان اینکه در داخل کشور نیز با محصولاتی روبرو می‌شویم که تولید ملی کشور است اما به لحاظ فرهنگی از معیارها و بایسته‌های لازم برخوردار نیست اظهار کرد: ول‌انگاری فرهنگی را می‌توان در عدم تولید محصولات فرهنگی و جلوگیری از ورود محصولات غیرفرهنگی که وارد سبد سرگرمی کودکان می‌شود مورد مطالعه قرار داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر ضرورت از بین بردن خلأ ایجاد شده در زمینه تولید محصولات فرهنگی که مورد گلایه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است تأکید و تصریح کرد: بخش‌های خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر یک خط فکری در برگیرنده از فرهنگ ایرانی و اسلامی را پیش روی خود و مبنای تولید محصول قرار دهند.

وی ایجاد انسجام بین بخش‌های مختلفی که وظیفه تولید محصولات فرهنگی را بر عهده دارند یک ضرورت خواند و عنوان کرد: در زمینه لوازم التحریر این اتفاق خوب تا حدی رخ داده است و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر با استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی حرکت نوینی را در زمینه تولید لوازم التحریر بومی رقم زدند.

وی به مقوله اسباب بازی اشاره و با بیان اینکه این محور نیز از اثرگذارترین محصولات برای انتقال فرهنگ محسوب می‌شود گفت: از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور شدیم با ایجاد شورای نظارت بر اسباب بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روند وارادات اسباب بازی نظارت داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین تولیدات داخلی را استاندارد و با ایجاد سامانه‌ای مخصوص، خانواده‌ها را با اسباب‌بازی‌های سالم و ایمن به لحاظ فنی و فرهنگی آشنا می‌کنیم. درصدد هستیم با ایجاد هماهنگی و همیاری بین دستگاه‌های فرهنگی و تجمیع فعالیت‌ها، خلأهای موجود را تا حدی از بین ببریم.

حاجیان‌ز‌اده با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی خوبی در کشور صورت می‌گیرد اما حجم بالای تهاجم فرهنگی سبب نادیده شدن این فعالیت‌ها و محصولات می‌شود گفت: بی توجهی و کم کاری سبب شده است تهاجم فرهنگی بتواند جای خود را باز کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان یادآور شد: در عرصه فرهنگ یک مبارزه ایجاد شده است که دارای فراز و فرودهای مختلفی است. موفقیت در این شرایط درک صحیح از صحنه مبارزه و مجهز شدن به بایسته‌ها را ‌می‌طلبد.

منبع:    ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار