4137
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

3 هزار دانش‌آموز استان خراسان شمالی در معرض ترک تحصیل

عصمت بدخشان اظهار داشت: نام و آدرس این دانش‌آموزان در دست است و اگر امسال تدبیری برای حمایت مالی از این دانش‌آموزان نشود، دور از انتظار نیست که بی‌پولی و بی‌بضاعتی خانواده‌ها، این دانش‌آموزان را از آمدن به مدرسه بازدارد.

به گزارش کودک پرس    بدخشان افزود: از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انتظارمی رود برای کمک به انسداد مبادی بی‌سوادی و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، بخشی از اعتبارات خود را در این زمینه هزینه کنند و بیش‌ازپیش به حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کمک کنند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات و دغدغه‌های ما برای انسداد مبادی بی‌سوادی در استان، ممانعت خانواده‌ها از ورود کودکان به‌ویژه دختران به مدرسه است.

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد: فرهنگ قومی و تعصب‌های حاکم بر خانواده‌ها هنوز مانع حضور کودکان در مدرسه است و ما نتوانسته‌ایم راهکار قانونی برای مقابله با این برخوردهای خانواده‌ها داشته باشیم.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان، پارسال 250 دانش‌آموز به علت مخالفت‌های خانواده‌ها از حضور در کلاس‌های درس بازماندند و نتوانستند درس و مدرسه را تجربه کنند.

بدخشان اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته یک هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب کلاس‌هایی درس شد و یک هزار و 500 دانش‌آموز مبتلابه اخلال یادگیری نیز شناسایی و موردحمایت قرار گرفت.

وی تشکیل 45 کلاس دوزبانه و 450 کلاس چندپایه در سال تحصیلی گذشته را از دیگر اقدامات حمایتی آموزش‌وپرورش از دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت نگاه خوبی به پوشش حداکثری دانش‌آموزان انسداد مبادی بی‌سوادی دارد و اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش نیز در این زمینه تلاش دارد تا همه کودکان زیرپوشش خدمات آموزشی قرار گیرند.

 

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار