4063
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

21 هزار نوآموز جدید الورود قمی در سال تحصیلی جدید غربالگری شدند

سید احمد آقا میری مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم از بینایی سنجی و شنوایی سنجی و غربالگری 21 هزار نوآوز ورودی به کلاس اول در سال تحصیلی 95 - 96 خبر داد.

به گزارش کودک پرس    سید احمد آقا میری در چهارمین جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش استان در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: تاکنون این تعداد نوآموز که قصد ورود به کلاس اول دارند مورد ارزیابی بینایی و شنوایی قرار گرفتند، تا در صورت شناسایی نسبت به مداخله بهنگام و حل مشکل از طریق والدین اقدام شود.
وی با بیان اینکه بر طبق نظر و دیدگاه همه روانشناسان و متخصصان بازه زمانی اول خرداد ماه تا پایان شهریورماه وقت مناسبی برای مداخله بهنگام نیست، افزود: به همین علت ما در استان یک سال زودتر و در دوره پیش دبستانی این کار را انجام می دهیم.
آقامیری با بیان اینکه پایین بودن 4 درصدی تعداد پیش دبستانی های قم نسبت به پیش دبستانی های کشور مشکلاتی را در بحث غربالگری این گروه سنی ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از کوکان پیش دبستانی به جای حضور در مراکز تحت نظر آموزش و پرورش این دوره را در مهدهای قرآنی دارای مجوز از طرف نهادهایی چون اداره کل تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی می گذرانند.
وی با بیان اینکه این موضوع امکان انجام هر گونه مداخله بهنگام در بحث پیشگیری از اختلالات روانی در دانش آموزان را از ما سلب می کند، افزود: هم اکنون برای حدود 240 مهد کودک و پیش دبستانی که با مجوز آموزش و پرورش کار می کنند، یوز نیم و پسورد جهت ورود اطلاعات به سامانه صادر شده است.
وی اذعان داشت آموزش و پرورش استثنایی اصلا کاری به محتوای آموزشی دانش آموزان این دوره ندارد، و تنها هدفش از ضروری خواندن تحصیل دانش آموزان پیش دبستانی در مهدهای تحت پوشش آموزش و پرورش انجام غربال گری و مداخله بهنگام بر حسب ضرورت است، از این رو اگر همه مهد کودک های استان اطلاعات نوآموزان تحت پوشش خود را به آموزش و پرورش استثنایی قرار دهند، امر پیشگیری از مشکلات روانی در دانش آوزان با موفقیت بیشتری صورت خواهد گرفت.
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود مساله سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی را یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات آنها بر شمرد، و افزود: در حال حاضر 28 مدرسه استثنایی در استان وجود دارد که با مشکلات حمل و نقل روبرو هستند.
وی با تاکید بر مشکلات اعتباری برای تامین هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان خاطر نشان کرد: سال گذشته در این راستا 8 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد که آموزش و پرورش استان به رغم همه تنگناهای مالی 2 میلیارد و 10 میلیون ریال آن را تامین کرد و بقیه آن را اولیا پرداخت نمودند.
وی با بیان اینکه خانواده بیشتر دانش آموزان استثنایی با مشکلات مالی عدیده ای مواجه هستند، افزود: 11 درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)، 89 درصد تحت پوشش بهزیستی، و حدود 46 درصد آنان بی بضاعت و تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند.
وی افزود: با توجه به اینکه در تهران، شهرداری همه هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی را تقبل می کند، در قم نیز شهرداری باید با ورود به این مساله ،به آموزش و پرورش کمک های لازم را داشته باشد.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار