4023
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

کودکان فارس بیشترین قربانی آلودگی کارخانه‌ها هستند

دکتر سهیلا آل یاسین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عوارض آلاینده هایی که به دست انسان ایجاد می‌شود برروی جنین انسان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کودک پرس    دكتر سهيلا آل ياسين گفت: اين وضعيت به نحوي شده كه حتي جنين داخل شكم مادر هم از دست آلايندههايي كه توسط انسان ها به وجود مي آيد در امان نيست و بايد فكري به حال اين موضوع كرد.
وي افزود: كودكان، قرباني اين آلودگي ها هستند و مشكلات ناشي از آن، كودكان را دچار تاخير و حتي كاهش رشد ريوي و مغزي مي كند و به همين دليل افراد بايد بيش از وضعيت موجود نسبت به آلاينده هايي كه به دست خود ايجاد مي كنند حساس باشند چرا كه ممكن است دود آن به چشم نزديكان و حتي اعضاي خانواده خودشان برود.
دكتر آل ياسين يادآور شد: متاسفانه برخي از افراد با وجود تاكيدهاي فراوان، توجهي به رعايت استانداردها نمي كنند و كودكان فارس بيش از ساير سنين در استان قرباني آلودگي هايي هستند كه توسط برخي كارخانه ها ايجاد مي شود. اين فوق تخصص آلرژي و ايمني گفت: قوانيني درخصوص آلايندهها وجود دارد كه بايد از سوي متوليان و افراد رعايت شود به طوري كه ما نيز مانند ساير كشورها بايد بتوانيم به پاكسازي شهرها بپردازيم چرا كه برخي از آنها با وجود جمعيت و خودروي بيشتر به جمع مناطق پاك پيوسته اند و توجه به اين قضيه اهميت بسزايي دارد.
دكتر آل ياسين ادامه داد: با توجه به شيوع آلرژي ها كه در برخي فصول سال اتفاق مي افتد؛ بايد مواردي كه به دست خود انسان اين بيماري را تشديد مي كند كاهش داد.
وي يادآور شد: برخي افراد در منازل يا از طريق خودروها و كارخانه ها به دليل عدم رعايت استانداردها، سلامت مردم را به خطر مي اندازند و در اين بين كودكان فارس مهمترين قربانيان آلودگي هايي هستند كه توسط كارخانه ها ايجاد ميشود. دكتر آل ياسين گفت: در سطح خانه ها نيز سيگار و قليان حرف اول را در ايجاد آلودگي ها مي زند و كودكان بي گناه از اين مسئله تاثير بسياري ميگيرند. وقتي در اين مورد با والدين بحث مي كنيم آنها مي گويند تنها وقتي كه بچه ها در منزل نيستند سيگار مي كشيم در حالي كه آلاينده هاي سيگار پس از كشيدن هم برروي فرش و مبل باقي مانده و وارد مسير تنفس مي شود. اين فوق تخصص آلرژي و ايمني ادامه داد: ميزان مواد مسموم كننده سيگار بسيار بالاست و مي تواند برروي كودك اثرات منفي بگذارد و والدين بايد اين مسئله را بيش از وضعيت موجود جدي بگيرند.

 

 

منبع:    خبرآنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار