موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
4003
۱۴ خرداد ۱۳۹۵

چه میزان باید به کودک سخت گیری کرد؟

یکی از رفتارهای کودکان که باعث آزار والدین می شود، این است که فرزندشان بخواهد با توسل به خشونت و یا ناسزا گفتن به دیگران، به خواسته خود دست یابد که در این موقعیت پدر و مادر هرگز نباید تحت هیچ شرایطی از موضع خود کوتاه آمده و درخواست او را اجابت کنند.

به گزارش کودک پرس    در یک گفت و گوی ساده و محبت آمیز با فرزند خود آسیب های این رفتارش را به او گوشزد کنید و اجازه تماشای فیلم های خشونت آمیز را به او ندهید، همچنین توجه به شرایط جسمانی و سلامت کودک، نقش بزرگی در کاهش رفتارهای پرتنش وی خواهد داشت.

ابراز محبت و توجه کافی به کودک بسیار مهم است، همچنین والدین باید بر اعمال خود دقت داشته باشند و از رفتارهایی مانند کتک زدن فرزند، پرخاشگری و ناسزا گویی برای تحمیل خواسته خود بر آن ها دوری کنند، زیرا کودکان به طور مستقیم از رفتارهای پدر و مادر الگوبرداری می کنند.

سعی کنید برای کارهای کم اهمیت بیش از حد به کودک سخت نگیرید که باعث رنجش و مخالفت دائمی با شما شود، زیرا درگیری های مکرر و کوچک باعث حقیر شدن جایگاهتان در نظر او می شود که به جای پذیرفتن شخصیت پدر و مادر به عنوان والد، با دیدی خصمانه به آن ها می نگرد.

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار