موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
397
۱۲ مرداد ۱۳۹۵

بانک شیر مادر در مشهد راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک شیر در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس، دکتر کاظم فرهمند امروز 11مرداد ماه در نشست خبری که همزمان با هفته ترویج تغذیه با شیر مادر برگزار شد، با اشاره به افتتاح بانک شیر در مشهد، عنوان کرد: تاسیس بانک شیر علاوه بر مشهد در شهرهای تهران، اصفهان و تبریز از برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال جاری است.

وی به افتتاح نخستین بانک شیر در تبریز اشاره و اظهار کرد: بانک شیر مشهد در ماه‌های آینده در یکی از بیمارستان‌های شهر افتتاح می‌شود.

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هزینه راه‌اندازی این بانک در مشهد، تصریح کرد: هزینه راه‌اندازی بانک شیر در مشهد حدود 200 میلیون تومان است.

فرهمند با بیان نحوه کار این بانک، گفت: در این بانک شیر، مادران شیرده می‌توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر تحویل دهند و در آنجا شیر پاستوریزه شده در یخچال‌های خاص نگهداری می‌شود تا در اختیار مادرانی که شیر کافی برای تغذیه نوزادشان ندارند قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: «تغذیه با شیر مادر، کلید توسعه پایدار»، شعار امسال روز جهانی تغذیه با شیر مادر در هفته اول آگوست است زیرا سلامتی و تندرستی نوزاد و آینده کودک وابسته به تغذیه با شیر مادر است.

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تغذیه با شیر مادر در 6 ماه اول تولد به عنوان غذای اصلی و تغذیه انحصاری محسوب شده و در یکسال بعد به عنوان غذای کمکی برای نوزاد محسوب می‌شود.

فرهمند به شعار نخبگان حوزه سلامت کودکان در کشور اشاره و عنوان کرد: این افراد شعاری را مبنی بر 1000 روز طلایی مهر مادر و شیر مادر در کشور مطرح کرده‌اند، این 1000 روز، 270 روز دوره بارداری و 730 روز دوره شیردهی را شامل می‌شود که فرصتی بی بازگشت و پنجره‌ای رو به رشد برای آینده کودک است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار