3943
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

در برنامه ششم توسعه واکسیناسیون کودکان به تراز کشورهای صنعتی می رسد

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع بیمه‌ها، تحول سلامت و سیستم ارجاع را نویدبخش یک جهش و گام مثبت در ابعاد مختلف سلامت دانست و از رسیدن واکسیناسیون کودکان به تراز کشورهای صنعتی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش کودک پرس    بهروز بنیادی در آئین تجلیل از بهورزان کاشمر اظهار داشت: بهبود شاخص‌های بهداشتی و دست‌یابی کشور به رتبه‌های مطلوب در منطقه و جهان در حقیقت مدیون تلاش‌های بهورزان در بحث کاهش میزان مرگ‌ومیر نوزادان و مادران باردار و اقدامات انجام‌شده در بحث واکسیناسیون است.

وی با تأکید بر این‌که شما بهورزان به‌عنوان گروه پیشگیری در انجام وظایف محوله به‌خوبی عمل کردید افزود: امیدواریم مجموعه درمان کشور همچون توانایی که شما گذاشتید به خرج دهد و ما هر چه بیشتر شاهد بهبود سلامت و افزایش طول عمر مردم جامعه باشیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی محاسبه کردن 2 سال تحصیل بهورزان جزو سوابق کاریشان را از خواسته‌های بهورزان عنوان کرد و یادآور شد: در این خصوص پیگیری‌هایی با مسؤولان مربوطه انجام شد که با بررسی مشخص شد در صورت محاسبه این دو سال بالغ‌بر 15 هزار نفر بازنشسته می‌شوند لذا به جهت کاهش چشمگیر نیرو در این حوزه و تحمیل بار مالی این اقدام در سال جاری قابلیت اجرایی ندارد، اما تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زمینه برای تربیت نیروی جایگزین و تعیین سرفصل مالی در بودجه آینده دولت بتوانیم این خواسته را جامه عمل بپوشانیم.

وی بابیان اینکه تاکنون طرح‌های مختلفی در سیستم بهداشت و درمان کشور در فصل خاصی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیستم بهداشت و درمان در دولت به نظم و انضباط مشخصی رسیده است به‌طوری‌که در برنامه ششم توسعه به دنبال سیستم ارجاع و پزشک خانواده برای رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

بنیادی با اشاره به طرح انتقادهایی در حوزه طرح تحول سلامت تصریح کرد: وظیفه اصلی دولت، سلامت و امنیت غذایی است که با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت بسیاری از مباحث انتقادی به طرح تحول سلامت کمتر می‌شود.

وی بابیان اینکه کاهش هزینه‌ها بدون برنامه‌ریزی منجر به افزایش مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی می‌شود، ابراز داشت: با اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده بسیاری از هزینه‌هایی که از سوی مردم و بیمه‌ها پرداخت می‌شود مدیریت خواهد شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح تجمیع بیمه‌ها، تحول سلامت و سیستم ارجاع را نویدبخش یک جهش مطلوب در ابعاد مختلف سلامت دانست و گفت: با توجه به اینکه در کشورهای صنعتی 13 تا 14 واکسن برای پیشگیری از بیماری برای کودکان انجام می‌شود در برنامه ششم نیز مصوب شده که شاخص کشور در بحث واکسیناسیون کودکان به تراز کشورهای صنعتی برسد؛ چراکه با رسیدن به این مهم شاهد کاهش بسیاری از عفونت‌های اسهالی، ریوی، مغزی و مرگ‌ومیرها خواهیم بود.

بنیادی بابیان اینکه بخش اطفال یکی از بخش‌های شلوغ در بیمارستان‌هاست، یادآور شد: امیدواریم با بهره‌مندی کودکان از نعمت واکسن‌های پیشگیری‌کننده و مناسبی که در سطح جهان پیشرفته استفاده می‌شود در برنامه پنج‌ساله ششم اجرایی و عملیاتی شود.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار