موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
394
۱۲ مرداد ۱۳۹۵

ضرورت ایجاد مراکز مناسب برای اصلاح کودکان آسیب دیده در کشور

کرج - دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایجاد مراکز مناسب برای اصلاح و تربیت کودکان آسیب دیده اجتماعی ضروری دانست.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی ظهر سه شنبه در نشست حقوق کودک که در محل دادگستری استان البرز برگزار شد، با اشاره به این که قوانین داخلی بیشتر از کنوانسیون، فضای توجه به کودکان را فراهم می کند، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های موجود کشور برای حل مشکلات اطفال استفاده کرد، باید فهم مشترکی در حوزه حقوق کودک در کشور و استان البرز ایجاد شود.
وی ادامه داد: باید در قالب اتاق فکر یا برگزاری جلسات مشترک، برای هماهنگی در این حوزه بسیج شد.
وی گفت: سازمان زندان ها برای کمک به ایجاد کانون اصلاح و تربیت منابعی ندارد و باید از ظرفیت های استان ها استفاده کرد.
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: هر چند کانون اصلاح و تربیت محل خوبی برای تربیت کودکان نیست، اما با این حال وجود آن ضروری است.
وی در مورد بحث کودک آزاری، گفت: بر اساس قانون به دادستان هر استان اجازه داده شده تا بدون شاکی خصوصی در این زمینه ورود کند.
دبیر کنوانسیون حقوق بشر کشور با اشاره به آن که، البرز معجونی از مشکلات تمام استان هاست، یاد آور شد: این مهم می طلبد نگاه ویژه ای در حوزه کودکان وجود داشته باشد، اعتقاد دارم تا آن جایی که ممکن است کودکان قصاص نشوند.
الوندی یادآور شد: حقوق کودک باید به رسمیت شناخته شود، 90 درصد کنوانسیون، متناسب و سازگار با قوانین کشور است.
وی یادآور شد: در سال 72 ایران به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک پیوست و از طریق مجلس و شورای نگهبان، با شرط تحفظی که شورای نگهبان داشت، به این کنوانسیون ملحق شد.
وی بیان کرد: مرسوم است که دولت ها برای اجرای مفاد کنوانسیون حقوق کودک، مراکز یا وزارتخانه یا سازمان های خاصی را متولی انجام این کار، نمایند. همچنین کشوری که به کنوانسیونی ملحق می شود ، لازم است که تعهداتی را بر عهده بگیرد.
الوندی اظهار داشت: کشورها موظف هستند پیشرفت های حاصله در کنوانسیون را گزارش دهند که معمولا مرجعی متولی انجام این امر می شود؛ بر این اساس بود که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با مصوبه دولت عهده دار این امر شد.
الوندی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به نبود کانون اصلاح و تربیت در استان البرز، گفت: باید این امکان به سرعت در استان راه اندازی شود، البرز تنها استانی است که کانون اصلاح و تربیت ندارد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار