موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
387
۱۲ مرداد ۱۳۹۵

تهدید مرگ، سواستفاده جنسی و قاچاق انسان بر سر کودکان آواره عراقی

سفیر یونیسف امروز (سه‌شنبه) از جامعه‌ جهانی خواست تا گام‌های موثرتری را برای کمک به کودکان آواره در عراق بردارند و هشدار داد که خطرات جدی مانند مرگ، خشونت‌های جنسی و عضویت در گروه‌های نظامی آن‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش کودک پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان بازدیدی که “ایوان مک گرگور” سفیر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از عراق داشت، وی اعلام کرد که شرایط در عراق به طور فزاینده‌ای بسیار سخت و ناامیدکننده بود و ادامه داد: ده‌ها هزار نفر از کودکان عراقی و سوری کشته‌ شده و 3.6 میلیون نفر از آن‌ها اکنون در خطر هستند و جدایی آنان از خانواده‌هایشان آن‌ها را با خطراتی همچون افتادن در دام قاچاقچیان انسان و سواستفاده‌های جنسی روبه‌رو می‌کند.

این بازیگر اسکاتلندی خاطرنشان کرد: بسیاری از کودکانی که من در عراق دیدم مجبور به ترک خانه‌هایشان شده بودند و زندگیشان را با مسافرت‌های خطرناک به مخاطره انداخته و در معرض خطرات غیرقابل تصوری بودند.

مک گرگور طی سفرش به عراق از یک کمپ آوارگان بازدید کرده و با مهاجران سوری و خانواده‌های آواره‌ عراقی در حوالی اربیل دیدار کرد.

وی طی اظهاراتی گفت: این قبیل کارهای انسان‌دوستانه باید در همه‌جای دنیا تکرار شده و جهان با بحران مهاجرت‌های بی‌سابقه‌ای رو به روست و ما باید اقدامات بیشتری درخصوص محافظت از کودکان بی‌شماری که طی درگیری‌های خشونت‌آمیز از خانواده‌شان جدا شده‌اند، انجام دهیم.

تخمین زده می‌شود که 4.8 میلیون از مردم سوریه پس از وقوع جنگ‌های داخلی در سال 2011، به کشورهای همسایه از جمله عراق گریخته‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرده است که بیش از چهار میلیون نفر از مردم عراق نیز مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار