موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
3842
۱۳ خرداد ۱۳۹۵

آثار مخرب تماشای بیش از حد تلویزیون درکودکان

درست است که تلویزیون تماشا کردن کودکان یک نوع سرگرمی است که می تواند در مواقع زیادی با کمک بزرگترها آموزنده نیز باشد اما تلویزیون تماشا کردن زیاد کوکان به سلامت جسمی و رفتاری و حتی درسی آن ها لطمه وارد می کند.

به گزارش کودک پرس    در زیر به روش هایی اشاره می کنیم که به شما در کم کردن عادت تلویزیون تماشا کردن کودک تان کمک میکند.با ما همراه شوید:

عادت تلویزیون تماشا کردن کودکان

1:برای تماشا کردن تلویزیون در خانه قوانینی تعیین کنید.مثلا اینکه کودکان در هنگام انجام تکالیف، خوردن غذا در کنار خانواده و یا انجام کارها و مسئولیت های روزمره شان حق تلویزیون تماشا کردن ندارند.زمان و ساعات تماشا کردن تلویزیون را در طول شبانه روز تعیین کنید و حتما هنگام پایان یافتن زمان تلویزیون تماشا کردن کودکان، آن را خاموش کنید.

2:هرگز در اتاق کودک خود تلویزیون قرار ندهید.اگر تلویزیون در حیطه دید و نظارت شما باشد می توانید بر میزان و مدت تلویزیون تماشا کردن کودک کنترل داشته باشید.بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون اتاق پذیرایی و حال است.مکانی که خانواده دور هم جمع می شوند و با یکدیگر از برنامه های تلویزیون در ساعاتی خاص لذت ببند.اگر تلویزیون اضافه هم در خانه دارید باز هم آن را در اتاق کودک خود قرار ندهید.

3:تعداد کانال های تلویزیون را کم کنید. اگر تعداد کانال های سرگرم کننده برای کودک شما زیاد باشد، بیشتر به دیدن تلویزیون ترغیب می شود.روش کم کردن کانال های مخصوص کودک راهکار خوبی برای کم تر کردن میل کودک به تلویزیون تماشا کردن است.

4:کودکان را به انجام سرگرمی های و فعالیت ها مختلف تشویق کنید.می توانید کودک را در کلاس های ورزشی، هنری و یا هر فعالیت و کلاس سرگرم کننده دیگر ثبت نام کنید.اگر هم شرایط ثبت نام کردن کودک را در کلاس های مختلف ندارید و یا مایل به انجام این کار نیستید، پس حتما در خانه وقت کودک خود را پر کنید و با او به انجام بازی و سرگرمی بپردازید و یا در صورتی که می توانید چند روز در هفته کودک را به پارک ببرید.

5:پدر و مادر باید الگوی مناسبی باشند.بچه ها در بسیاری ازمواقع از پدر و مادر خود الگو برداری میکنند و کارهای آن ها را تکرار می کنند.پس اگر شما زمان تلویزیون تماشا کردن خود را کم کنید و وقت خود را بیشتر به مطالعه و انجام کارهای مختلف و سرگرمی و بازی با کودک بپردازید مطمئن باشید که تمایل و علاقه کودک نیز به تلویزیون تماشا کردن کم می شود.

 

 

 

منبع:    برترین ها

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار