3796
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

درخواست فعالان مدنی از دولت انگلیس برای پذیرش کودکان پناهجو از اردوگاه (جنگل) در کاله

جمعی از فعالان مدنی و حقوق بشر روز جمعه ضمن تجمع در برابر وزارت کشور انگلیس، از دولت 'ترزا می' خواستند که برای پذیرش شمار بیشتری از کودکان پناهجوی بدون سرپرست که در حال حاضر در شرایط بدی در اردوگاه مهاجران در بندر کاله فرانسه موسوم به 'جنگل'بسر می برند، اقدام کند.

به گزارش کودک پرس    ده ها تن از رهبران مذهبی و سیاسی و افراد سرشناس از جمله ‘جولیت استیونسون’ و ‘ونسا ردگریو’، هنرمندان انگلیسی، با برگزاری تجمع در برابر وزارت کشور انگلیس، مقامات این کشور را برای پذیرش این کودکان، تحت فشار قرار دادند.
این فعالان مدنی عنوان می کنند در حال حاضر در حدود 400کودک پناهجو در اردوگاه کاله موسوم به ‘جنگل’، برای دریافت پناهندگی در انگلیس، واجد شرایط هستند.
این فعالان از ‘امبر راد’، وزیر کشور انگلیس خواسته اند تا به روند پذیرش این کودکان بدون سرپرست که اقوام و خانواده‎هایشان در انگلیس اقامت دارند، سرعت بیشتری بخشد.
‘جولیت استیونسون ‘ هنرمند انگلیسی در سخنانی در جمع تجمع کنندگان در برابر وزارت کشور انگلیس که شمار آنها به بیش از 150 نفر می رسید، گفت: ‘تاریخ در مورد ما خیلی سخت قضاوت خواهد کرد مگر اینکه اقدامی بشردوستانه برای این کودکان صورت دهیم. ‘
وی افزود: ‘پذیرش کودکان پناهجو یک مساله بشردوستانه است که مبدل به مساله سیاسی شده است.’
این هنرمند انگلیسی گفت:’ مساله کودکانی که از جنگ و خشونت فرار کرده اند متفاوت از برگزیت و جریان آزاد نیروکار است.’
فعالان مدنی و حقوق بشر (جمعه) قرار است فهرستی شامل اسامی این کودکان که همزمان با سالگرد غرق شدن ‘ آلان کردی’، کودک 3 ساله سوری در آب های مدیترانه است و تصویر پیکر بی جانش در سواحل ترکیه جهانیان را منقلب کرد، به وزارت کشور انگلیس تحویل دهند.
وزارت کشور انگلیس پیش از این اعلام کرده است که برای انتقال 150 نفر از این کودکان در سال جاری، از قبل برنامه ریزی کرده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گروه مدنی ‘شهروندان بریتانیا’ در اردوگاه کاله حدود 800 کودک بی سرپرست در میان 7هزار آواره و مهاجر زندگی می کنند.
این گروه همچنین فهرستی شامل 378 نفر از کودکان مهاجر بدون سرپرست تهیه کرده است که اقوامشان در انگلیس زندگی می‎کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار