موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3742
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

نقاشی در پیاده راه هنر کیش برای درک مفاهیم دینی و اجتماعی

جمعی از کودکان جزیره کیش تصاویری از حضرت جواد الائمه (ع) را در حال دعا در قاب نقاشی خود به تصویر کشیدند.

به گزارش کودک پرس    برنامه هر پنجشنبه نقاشی که هر هفته با یک یا دو موضوع در پیاده راه هنر برگزار می شود این هفته و به مناسبت گرامیداشت شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، با موضوع امام جواد (ع) در حال دعا برگزار شد و فضای معنوی زیبایی را برای کودکان فراهم کرد تا بیشتر با زندگی اهل بیت علیهم السلام و بزرگان دینی آشنا شوند.

این برنامه هر پنجشنبه با هدف فراهم کردن فضایی آموزشی و شاد برای کودکان، نوجوانان و خانواده های ساکنان و گردشگران در پیاده راه هنر جنب تالار شهر برگزار می شود. در این برنامه یک بنر 50 متری سفید در پیاده راه هنر نصب شده که در بخش های جداگانه به نقاشی های گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اختصاص می یابد. بوم های جداگانه ای نیز برای افرادی که در زمینه نقاشی از مهارت بیشتری برخوردارند در نظر گرفته شده است.

این هفته برای کودکان دو موضوع امام جواد (ع) در حال دعا و یک سبد میوه در نظر گرفته شده بود. بسیاری از والدین تلاش می کردند تا با توصیف شخصیت و مراحل زندگی این امام بزرگوار کودکان خود را بیشتر با زوایای گوناگون زندگانی حضرت جواد الائمه(ع) آشنا کنند. کودکان نیز سعی داشتند تا با خلاقیت خاص خود حالات روحانی ایشان را در حین دعا کردن به تصویر بکشند.

گفتنی است  برنامه فرهنگی هر پنجشنبه نقاشی که هر هفته در پیاده راه هنر برگزار می شود برای کودکان فرصتی ارزشمند درک مفاهیم دینی و اجتماعی است و آنها هر هفته با تلاش برای کشیدن نقاشی های مرتبط با موضوع برنامه با یکی از مفاهیم مهم اجتماعی، فرهنگی و یا دینی آشنا می شوند. تا کنون محیط زیست، روزه داری، زمین پاک، محرم، کودکان فلسطینی، تابستان، سفر و……. از جمله موضوعات مختلف برنامه هر پنجشنبه نقاشی بوده است.

علاقمندان به هنر نقاشی می توانند هر پنجشنبه از ساعت 20 و سی دقیقه تا 23 با به همراه داشتن  لوازم نقاشی خود در این برنامه سرگرم کننده و شاد شرکت کنند.

در پایان نیز در بخش های کودک، نوجوان و بزرگسال  به تعدادی از شرکت کنندگان با ذوق جوایز ارزنده ای  اهدا می شود.

 

 

 

منبع:    برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار