3693
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

افزایش شمار کودکان ‘تنها’ در اردوگاه مهاجران شمال فرانسه

موسسه فرانس تر دازیل اعلام کرد، شمار کودکان و نوجوانان 'تنها' در اردوگاه های آوارگان و مهاجران بندر «کاله» با افزایش دو برابری در ماه های گذشته به حدود 900 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار کودک پرس    بررسی موسسه غیردولتی «فرانس تر دازیل» (France Terre d’Asile) نشان می دهد که تعداد ساکنان اردوگاه های منطقه کاله که زیر سن قانونی هستند و به تنهایی زندگی می کنند، در سه ماه دو برابر شده و در پایان ماه گذشته میلادی (اوت) به حدود 900 نفر رسیده است. کوچکترین این افراد، 10 سال دارد.
در بیانیه این موسسه فعال در زمینه حقوق پناهجویان آمده است: در بررسی های صورت گرفته در روزهای 24 تا 26 اوت (3 تا 5 شهریور)، 861 کودک و نوجوان تنهای خارجی در اردوگاه های کاله شناسایی شدند. از این میان 627 نفر در زاغه «جنگل»، 202 نفر در مراکز موقت پذیرش مهاجران و 32 نفر در اردوگاه ویژه زنان سکونت دارند.
در برآورد صورت گرفته در 10 مه (21 اردیبهشت)، تعداد این کودکان و نوجوانان تنهای خارجی، 343 نفر اعلام شده بود. این امر رشد 151 درصدی شمار این افراد را در ماه های گذشته نشان می دهد.
روند رشد جمعیت این افراد زیر سن قانونی نشان می دهد که این تعداد تا پایان ماه اوت (9 شهریور) به حدود 900 نفر رسیده است.
بر پایه گزارش این سازمان مردم نهاد، کودکان و نوجوانان تنها که بیشتر از کشورهای سودان، افغانستان، اریتره و اتیوپی هستند، 10 درصد جمعیت ساکنان اردوگاه های کاله را تشکیل می دهند.
استانداری ‘پا دو کاله’ در 19 اوت (29 مرداد) تعداد ساکنان اردوگاه های کاله را شش هزار و 900 نفر اعلام و تاکید کرد، وضعیت نگران کننده است و باید پاسخ مناسبی برای مساله کودکان و نوجوانان یافت.
وی همچنین با اشاره به این که اقوام بسیاری از کودکان و نوجوانان تنهای کاله در انگلیس زندگی می کنند، گفت: این افراد باید از روند قضائی ویژه ای برای پیوستن به خانواده هایشان بهره مند شوند.
موسسه فرانس تر دازیل، شمار این قبیل کودکان را حدود 50 نفر اعلام کرده است.
پیشتر اتحادیه کارکنان پلیس «اتحاد پلیس ملی» (Alliance Police nationale) در گزارشی پیش بینی کرده بود که شمار پناهجویان زاغه جنگل تا اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) از مرز 10 هزار نفر فراتر رود.
در این گزارش آمده بود: هیچ کنترلی بر این اردوگاه وجود ندارد و این مکان به محلی بی قانون تبدیل شده که هیچ کدام از همکاران نمی توانند شب هنگام وارد آن شوند. تنها یکی از ورودی های این اردوگاه در بخشی که خانه های متحرک در آن تعبیه شده است، تحت نظارت قرار دارد. همچنین تنها یک هزار و 500 نفر از امنیت حداقلی برخوردارند.
همین گزارش در کنار اخباری که از افزایش تنش و درگیری در این اردوگاه منتشر می شود، گویای وخامت وضعیت زندگی کودکان و نوجوانانی است که از همراهی خانواده هایشان برخوردار نیستند.
به گزارش ایرنا، کاله در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره و مهاجر از افغانستان، سودان و عراق تبدیل شده است که منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار