3684
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

خطر مرگ در کودکان عراقی

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که از هر پنج کودک عراقی یکی با خطر مرگ مواجه است.

به گزارش خبرنگار کودک پرس    بر اساس گزارش یونیسف، چنانچه اقدامات لازم و جدی برای حمایت از کودکان عراقی صورت نگیرد این کودکان با خطر مرگ روبه رو خواهند شد.
یونیسف با اشاره به خطرهایی که در کمین کودکان عراقی قرار دارد، افزوده است: مرگ، خطر نقص عضو و استفاده اجباری از کودکان از سوی برخی گروه های مسلح در جنگ از خطرهایی است که کودکان عراقی در شرایط کنونی با آن مواجه هستند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد از مقام های عراقی خواسته است تا با حمایت از کودکان عراقی به ویژه در جلوگیری از استفاده آن ها از سوی گروه های تروریستی در جنگ تلاش کنند.
روز گذشته نیز دیده بان حقوق بشر گروه الحشد العشایری عراق (نیروهای عشایری کُرد سنی ) را به جذب کودکان ساکن اردوگاه آوارگان برای نبرد در عملیات آزادسازی موصل متهم کرد.
دیده بان حقوق بشر با استناد به اظهارات برخی شاهدان و خانواده های این کودکان اعلام کرد: دو گروه شبه نظامی قبیله ای کودکان را از یک اردوگاه آوارگان با خود به شهری نزدیک اربیل برده اند.
گروهک تروریستی – تکفیری داعش از مان اشغال عراق از دو سال پیش جنایت های گسترده ای علیه مردم عراق به ویژه زنان و کودکان این کشور مرتکب شده اند و وجود این گروه تروریستی بزرگترین خطر برای کودکان عراق به شمار می آید.
نیروهای عراقی از ماه ها پیش عملیات گسترده ای را با همکاری نیروهای مردمی این کشور برای نابودی داعش آغاز کرده اند و این جنگ همچنان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار