3678
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

ا ولویت وزارت رفاه بازگشت 350 هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی

احمد میدری معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اولویت های مهم دولت و این وزارتخانه بازگشت به تحصیل بیش از 350 هزار کودک دبستانی بازمانده از آموزش در کشور است.

به گزارش کودک پرس    احمدمیدری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد افزود: سه هزار و900 کودک از این تعداد مربوط به این استان است.
وی بیان کرد: اسامی تمامی این کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت رفاه و با حفظ حریم خصوصی افراد ثبت شده و به تدریج در اختیار خیرین و افراد نیکوکار برای کمک به آنها قرار می گیرد.
میدری افزود: بر اساس بررسی های انجام شده نیز تاکنون بیش از 150هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور شناسایی شده که حدود 90 هزار نفر از آنها زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی و اجتماعی نیستند.
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش معضل خودکشی در کشور نیز گفت: کنترل این چالش مهم اجتماعی در برخی مناطق بسیار سخت شده است.
میدری اضافه کرد: برخی معضلات اجتماعی همچون خودکشی، طلاق، اعتیاد و یا حتی موضوع کودکان بازمانده از تحصیل از جمله معضلاتی هستند که باید به صورت ریشه ای و بنیانی حل شوند.
وی یاداور شد: بر اساس بررسی های انجام شده هم اکنون معضل طلاق و روند افزایشی آن در جامعه بیش از سایر معضلات حتی اعتیاد است.
میدری رشد طلاق در کشور را نگران کننده توصیف کرد و افزود: در یک دهه گذشته نسبت میزان ازدواج به طلاق از 8 مورد به حدود 4.5 مورد رسیده است.
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلب مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، نخبگان و حتی رسانه ها را برای کنترل آسیب های اجتماعی یک ضرورت غیرقابل انکار برشمرد.
وی با بیان اینکه در کودکان بازمانده از تحصیل احتمال ورود به آسیب های اجتماعی و حتی جرائم و اعتیاد بیشتر است، افزود: مسئولان و متولیان امر در استان ها بدانند که نقطه آغاز آسیب اجتماعی نرفتن کودک به مدرسه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: یکی از اولویت های اساسی دولت یازدهم در سال 95 علاوه بر موضوع اقتصاد مقاومتی بحث کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی بویژه در استان ها و مناطق آسیب زاست.
سید موسی خادمی افزود: کاهش چهار آسیب اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و خودکشی در اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این استان است.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در مجموع استان امن و دارای کمترین میزان آسیب های اجتماعی در کشور است اما در برخی آسیب ها روند رو به رشدی وجود دارد که عزم و همت جدی برای کنترل آنها ضروری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: این استان یکی از استان های دارای ناامنی غذایی است.
سید رشید غفاری افزود: تاکنون بیش از یکهزار و 300 کودک دچار سوء تغذیه و فقر غذایی در این استان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: حدود سه هزار و 200 زن باردار در استان نیز در معرض خطر سوء تغذیه شناسایی شده اند که نیازمند اهتمام و رسیدگی جدی برای عبور از این معضل هستند.
وی خواستار گسترش توزیع غذای گرم در مهدکودک های استان شد.
غفاری ازدواج های فامیلی را یکی از چالش های اساسی و دلایل اصلی در زمینه گسترش معلولیت در استان دانست و گفت: هم اکنون نرخ معلولیت در این استان بیش از 7دهم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
حدود 18هزارو 500 معلول در این استان زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند.
غفاری با بیان اینکه 160 بیمار مبتلا به ایدز در این استان شناسایی شده است، خواستار کمک و اهتمام وزارت رفاه و هماهنگی و هم افزایی بیشتر سازمان های مربوطه و نهادهای اجتماعی برای کاهش این معضل اجتماعی در استان شد.
وی اظهار کرد: حدود سه هزارو 100 زن بی سرپرست و یا بدسرپرست در سطح استان نیز نیازمند رسیدگی جدی و اهتمام ویژه مسئولان و نهادهای اجتماعی و حمایتی در سطح ملی و استان هستند.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار